رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه دماوند باید به مقصد گردشگری تبدیل شود، گفت: بوم‌گردی باعث تقویت اقتصاد محلی شده است و باید از ظرفیت‌های اسطوره‌ای و تاریخی دماوند استفاده شود.
کد خبر: ۳۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 18 February 2017
زهرا احمدی‌پور در افتتاحیه نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان دماوند در سالن سینما پرستوی دماوند اظهار کرد: هر تفاوتی که بین بخش‌های کشور بین شیوه‌های زیست مردم در اقلیم متفاوت وجود دارد، بخشی از سرمایه کشور است.
وی افزود: در کمتر از دو ساعت در این کشور امکان دارد که از کویر به دریا راه پیدا کرد؛ این تفاوت منحربه‌فرد جاذبه‌ای را ایجاد می‌کند که از آن به عنوان سرمایه برای کشور یاد می‌کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: تفاوت در نوع پوشش و غذا و گویش‌ها فرصت‌هایی برای کشور است و در سال اقتصاد مقاومتی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری نامگذاری شده، باید جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت شود.
احمدی‌پور ادامه داد: باید فرصت‌ها و جاذبه‌های ایران به دنیا معرفی شود و صنایع‌دستی به بازارهای جهانی راه پیدا کند و میراث فرهنگی مورد مراقبت قرار گیرد تا به عنوان یک سرمایه، ضمن اینکه هویت ما را حفظ می‌کند، تبدیل به بسته اقتصادی و فرهنگی شود.
 
*میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تولید ثروت ملی خواهند کرد/ بوم‌گردی باعث تقویت اقتصاد محلی شده است
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مجموعه برنامه‌های سه عرصه میراث، صنایع‌دستی و گردشگری در کنار سایر ابعادی که مورد توجه دولت است، برای آینده نه‌چندان دور تولید ثروت ملی خواهد کرد و این موضوع قاعدتاً با همکاری و مشارکت مردم محقق می‌شود.
احمدی‌پور افزود: در کنار سرمایه‌گذاری‌های کلان در زیرساخت‌های گرشگری در چند سال گذشته موضوع بوم‌گردی‌ها در یک مسیر مشخص فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در مناطق کشور ایجاد کرده است؛ بوم‌گردی‌هایی که باعث مهاجرت معکوس شدند و اقتصاد محلی تقویت کرده و کل خانواده به واسطه آن مشغول فعالیت شده است.
وی گفت: فرصت‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های مختلف امکان معرفی جاذبه‌ها را برای گردشگران بیشتری فراهم می‌کند و اگر دماوند از این ظرفیت در کنار سایر سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کند، در مسیر مناسب‌تری برای توسعه گرشگری خود قرار خواهد گرفت.
 
*ورود سرمایه به دماوند مدیریت نشده است/ دماوند باید به مقصد گردشگری تبدیل باشد
رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: دماوند همیشه به عنوان منطقه ییلاقی تهران به شمار آمده و موفق شده بخش زیادی از سرمایه‌هایی را به خود جذب کند که سرمایه‌گذاران برای گذران اوقاف فراغت استفاده می‌کنند، اما ورود این سرمایه مدیریت نشده است و ساخت و سازهایی توسط آنها صورت می‌گیرد.
احمدی‌پور بیان کرد: تبدیل شدن دماوند به شهر نمونه گردشگری این امکان را ایجاد می‌کند که در قالب طرح جامع، مدیریت منابع به درستی صورت گیرد و با کمترین خسارت به منابع موجود در شهرستان دماوند و با هویت و شخصیت این شهرستان سرمایه گذاری‌ها صورت گیرد.
وی اضافه کرد: به غیر از اینکه ساکنان تهران آخر هفته در دماوند سکوت می‌کند، دماوند باید به مقصد گردشگری باشد و برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری مدیران استان تهران و شهرستان پیشنهاد‌هایی را در قالب طرح جامع پیشنهاد کردند که باید مورد بررسی قرار گیرد.
*شهرستان دماوند یکی از قطب‌های زیبا برای گردشگری است/ لزوم استفاده از ظرفیت‌های اسطوره‌ای و تاریخی دماوند
رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: شهرستان دماوند یکی از قطب‌های زیبا برای گردشگری است و با قدمت و تنوعی که دارد و اینکه در دامنه دماوند قرار گرفته، در خاطرات مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.
احمدی‌پور تأکید کرد: باید از ظرفیت اسطوره‌ای، تاریخی و طبیعی شهرستان دماوند استفاده کنیم و آینده‌ای بهتر را برای گردشگری و صنایع‌دستی دماوند و همچنین شهروندان این منطقه تا امکان اشتغال بیشتری را داشته باشند، فراهم کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار