امام جمعه آبدانان استکبار ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا را بالاترین فریاد مردم ایران اسلامی و شهیدان راه حق و عدالت و مهمترین آرمان انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۳۷۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 08 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام حسین حاجیلری روز چهارشنبه در آیین یادواره شهدای آبدانان اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از ارزش های اسلامی و انسانی از اساسی ترین برنامه های مکتب انسان ساز اسلام و قرآن کریم است.


وی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم افزود: شهیدان با تقدیم جان خود با سربلندی و افتخار از امتحان بزرگ الهی عبور کردند و در جوار اولیای خدا قرار گرفتند.


حجت الاسلام حاجیلری مبارزه با ظلم را یکی از مبانی دین اسلام و اهداف انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امنیت و آرامش زیربنایی ترین نیاز جوامع بشری است که شهیدان سر افراز ما در کمال فداکاری و از خود گذشتگی این نعمت عظیم اسلامی و اجتماعی را برای مردم به ارمغان آوردند.


وی دفاع علمی از اصول انقلاب و آموزه های دینی را نوعی جهاد در راه خدا توصیف کرد و یادآور شد: دشمنان ملت ایران پس از احساس ناتوانی در مقابل موج توفنده انقلاب، هم اکنون با فرقه سازی، تفرقه افکنی و شایعه پراکنی به عنوان کارآمدترین راهبرد و جنگ نرم در تلاش هستند مسیر رشد و تعالی نهضت بزرگ امام خمینی (ره) مسدود شود و از این مجاری ناپیدا و کم هزینه به اهداف خود برسند.


وی شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را یک وظیفه شرعی و رسالت انقلابی دانست و اضافه کرد: همه باید با عزم راسخ و اراده ای محکم، تحت هدایت مقام معظم رهبری در این همایش بزرگ ملی حضور یابیم.


به گفته وی، همه مردم با تکرار شعارهای انقلابی و اسلامی در این روز بار دیگر عزم خود را برای مبازره با ظلم و تعدی و پاسداری از دستاوردهای این نهضت مردمی جزم می کنند.


در حاشیه این آیین محفل انش با قرآن با حضور جمعی از قاریان و حافظان برتر شهرستان آبدانان برگزار شد در این 6 نفر از قاریان ممتاز با تلاوت قرآن، نوای دلنواز کتاب وحی را در محل برگزاری همایش طنین انداز کردند.


برپایی نمایشگاه پخت غذاهای محلی، اجرای جشنواره سرود دانش آموزی، برگزاری مسابقه ورزشی فرهنگی دانش آموزان بسیجی، اجرای پیاده روی خانوادگی در سراباغ، دیدار با خانواده های معظم شهدای بخش کلات مورموری، تجلیل از دانش آموزان قرآنی روستای هفت چشمه و برگزاری مراسم نماز وحدت با حضور مردم و مدیران ادارات و نهادهای دولتی در مسجد حضرت موسی کاظم (ع) از دیگر برنامه های هشتمین روز دهه مبارک فجر در شهرستان آبدانان بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار