استفاده ابزاری از خانم ها برای جذب مشتری
قطعا همه ی ما تا کنون چند بار با آگهی های مختلف استخدام در سطح شهر روبرو شده ایم که روی آن نوشته شده باشد «به یک خانم با فن بیان بالا و ظاهری آراسته نیازمندیم» چرا در اینگونه آگهی ها هیچوقت از یک آقا با فن بیان بالا دعوت به همکاری نمی کنند؟
کد خبر: ۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸ 09 February 2015
تابناک فارس می نویسد:
همه ی ملت های دنیا و به خصوص مردم کشور ما دارای تاریخ پر فراز و نشیبی بوده اند.وقایع تاریخی گوناگونی در طول زمان به وقوع پیوسته و تاثیر آنها بر فرهنگ مردم امری غیر قابل انکار است.
علاوه بر این در دهه های گذشته و به ویژه در دهه اخیر با هجوم انواع و اقسام فرهنگ های بیگانه به کشورمان,یک تو در تویی فرهنگی به وقوع پیوسته و همیشه عده ای بوده اند که از هر فرصتی برای سودجویی بیشتر استفاده کنند.
قطعا همه ی ما تا کنون چند بار با آگهی های مختلف استخدام در سطح شهر روبرو شده ایم که روی آن نوشته شده باشد «به یک خانم با فن بیان بالا و ظاهری آراسته نیازمندیم»
چرا در اینگونه آگهی ها هیچوقت از یک آقا با فن بیان بالا دعوت به همکاری نمی کنند؟
جواب این سوال بطور عمده به دو دلیل بستگی دارد.
اول اینکه بخاطر همان مشکلات فرهنگی استفاده از یک خانم جوان با ظاهری آراسته می تواند جذب مشتری را بالا ببرد.به واقع ما به جایی رسیده ایم که به خاطر ظاهر منشی یک موسسه,به آن سمت می رویم و خریدمان یا هر کار دیگری را با همان موسسه انجام می دهیم.
آیا به آسیب های اجتماعی که متوجه این خانم های کارمند است فکر شده؟
کافیست یکبار به مرکز خریدهای بزرگ شهر برویم تا در وسط این مراکز شاهد غرفه های تبلیغاتی لوازم خانگی باشیم که در آن چند خانم جوان با ظاهری مرتب مشغول پاسخ گویی به سوالات مردم هستند.مسلما در این مکان های عمومی و شلوغ همه نوع آدمی رفت و آمد می کند از دکتر و مهندس و مدیر گرفته تا دزد و کلاهبردار.
و آن خانم کارمند باید با همه اقشار جامعه درصحبت باشد که ممکن است افرادی برای او ایجاد مزاحمت کنند.که البته امیدواریم با بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه,استفاده از یک خانم جوان عاملی برای جذب مشتری نشود.

حالا دلیل دوم استفاده بیشتراز خانم ها در محل کار:
حقوق کمتر
بله حقوق! بیشتر دختران جوان به این دلیل که به طور مبرم احتیاج به کار و درآمد نداشته و حاضرند با دستمزدهای خیلی پایین مشغول به کار شوند تا فقط پول تو جیبیشان تامین شود.

این در حالیست که بیشتر پسران جوان که مسئولیت یک زندگی را بر عهده خواهند گرفت بیکار هستند.
اگر یکبار به شرکت ها و موسسات مختلف و خصوصی سری بزنیم خواهیم دید که بیشتر کارکنان آنها را خانم ها تشکیل داده اند.و رفته رفته این مساله بیشتر میشود و اکنون به جای نگران کننده ای رسیده است.
امیدواریم با وضع یک قانون کلی و همه گیر به وضعیت استخدام ها در موسسات و شرکتهای خصوصی رسیدگی شود که توازن و عدالت بر قرار شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار