به گفته شهردار منطقه 11 کلیت پروژه بهسازی میدان راه آهن تا پایان نیمه نخست سال جاری به اتمام می رسد. این در حالی است که بخش میانی آن طی یک ماه آینده آماده می شود.
کد خبر: ۳۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 18 May 2015
به گزارش فارس، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 با بیان اینکه بازسازی میدان راه آهن به همان شکل گذشته اتفاق خوبی است، افزود: با توجه به رویکرد شهرداری تهران برای حفظ هویت فرهنگی و تاریخی پایتخت ایران و نیز میراث معماری طهران قدیم حفظ این میدان ارزشمند است. از این رو تلاش شده تا با دقت، سرعت و کیفیت بالا این طرح اجرا شود. به طوری که کلیت پروژه بهسازی میدان راه آهن تا پایان نیمه نخست سال جاری به اتمام می رسد. این در حالی است که بخش میانی آن طی یک ماه آینده آماده می شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بازسازی میدان راه آهن از سوی سازمان زیباسازی شهرتهران با طراحی کلاسیک و تقارن مرکزی، براساس سابقه تاریخی میدان از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است، خاطر نشان کرد: این میدان به دلیل وجود 6 نوار عبوری حمل و نقلی در شبکه های اطراف میدان و ترافیک سواره و پیاده، خط آهن برون شهری، مترو، موتور سواران و مسافران به لحاظ بصری مشکلاتی دارد.

شهردار منطقه 11 درخصوص اینکه این میدان نیازمند آرام سازی، زیبا سازی و بهسازی محیطی برای تسهیل در آمد و شد خودروها و مسافران است، ادامه داد: این کار باعث می شود تا ضمن ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز، امکان ارائه خدمات و دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی فراهم آید.

آبادیان در خصوص طراحی میدان جدید راه آهن براساس شکل قدیمی میدان که در مجاورت ایستگاه اصلی راه آهن است، یادآور شد: این میدان بیش از 75 سال پیش ساخته شده بود که در طرح جدید  موضوعاتی همچون توجه به حرکت پیاده ها مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور یک جزیره میانی به مساحت 3050 مترمربع در این میدان احداث شده است، گفت: این جزیره دارای یک آبنما به مساحت 240 متر مربع و 4 باغچه حاشیه ای و باغچه های مربعی در درون کف سازی در فاز نخست در حال احداث است.

شهردار منطقه11 با اشاره به نورپردازی جداره ها، ایجاد فواره ها و آبفشانه ها اضافه کرد: همچنین فضای سبز پیرامونی، نصب پایه چراغ های 3متری، نصب LED در کف میدان و نصب مبلمان شهری در ساده ترین وضعیت از دیگر اقدامات این فاز است که هم اکنون در دست اقدام است.

آبادیان در ادامه به ویژگی های فاز 2 بازسازی میدان راه آهن اشاره کرد و گفت: فاز دوم که پس از اتمام فاز اول آغاز خواهد شد در فضای پیرامونی میدان و خیابان شوش شرقی و غربی اجرا می شود که شامل بهسازی جداره ساختمان راه آهن در جنوب غربی میدان که جزو بناهای قابل توجه در طرح کلاسیک ایران بوده، نورپردازی، مبلمان و تاسیسات شهری، ساماندهی شبکه ترافیک سواره و پیاده و انتقال پایانه اتوبوس و تاکسی ضلع جنوب میدان به پایانه معین می شود.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی این میدان نکات ایمنی و استانداردهای لازم برای عدم نفوذ آب به سقف ایستگاه مترو که در زیر میدان قرار گرفته است رعایت شده، گفت: ایجاد شیب بندی، عایق کاری و هدایت لوله های آب توسط لوله شبکه ای و با شیب طولی بازگشت به منابع آب مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار منطقه 11 با ابراز امیدواری از اینکه با ساماندهی ترافیکی میدان راه آهن در آینده نزدیک از بار ترافیکی این میدان کاسته خواهد شده است، خاطر نشان کرد: آرامش و زیبایی بصری به میدان قدیمی پایتخت بازگردد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار