ایستگاه مترو شهدای رسانه «فاطمی » مربوط به خط سه مترو پایتخت صبح دوشنبه در آیینی با حضور شهردار تهران و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 18 May 2015
هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در حاشیه این آیین به ایرنا گفت که برای راه اندازی و ساخت این ایستگاه اعتباری افزون بر650 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: در ساخت و راه اندازی ایستگاه مترو شهدای رسانه با زیربنای 12 هزار مترمربع، 64 هزار متر مکعب خاکبرداری ،30 هزار متر مکعب بتن ریزی و پنج هزار تن میلگرد استفاده شده و طول سکوی این ایستگاه 160 متر و تمامی تجهیزات مورد نیاز آن شامل پله های برقی، تاسیسات ایمنی و خدماتی نصب شده است. 

 خط سه مترو تهران دارای 28 ایستگاه است که مترو شهدای رسانه دهمین ایستگاه از این خط است که به بهره برداری می رسد ضمن اینکه نود و یکمین ایستگاه فعال شده مترو پایتخت به شمار می رود. 

این گزارش حاکی است خط سه مترو تهران به طول 37 کیلومتر بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق متصل می کند.

این خط از ایستگاه شهرک قائم در شمال شرق تهران آغاز می شود و تا ایستگاه آزادگان ادامه دارد و با راه اندازی آن مسافرین می توانند از امروز از طریق این ایستگاه به مسیرهای مورد نظر انتقال یابد. 

خط سه مترو پایتخت با عبور از نقاط پر ترافیک پایتخت مانند میدان راه آهن، میدان منیریه، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان ولیعصر (عج)، میدان فاطمی، ایستگاه های در حال ساخت شمالی و تقاطع با خطوط یک، چهار، شش و هفت مترو نقش مهمی در جابجایی مسافران شهر تهران دارد.

با توجه به استقرار بسیاری از موسسات، شرکت ها و دستگاه های اجرایی بویژه وزارت کشور و سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در منطقه راه اندازی این ایستگاه از اهمیت خاصی برای کاهش ترافیک در این بخش از پایتخت برخوردار است. 

بنا به اظهار سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران پیش بینی می شود با بهره برداری کامل از این خط روزانه افزون بر یک میلیون نفر به آمار جابجایی مسافر از مترو تهران افزوده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار