رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز سالانه چند میلیارد تومان هزینه پاک‌سازی معابر شهری و دست‌نوشت‌های روی دیوارها می‌کند.
کد خبر: ۳۵۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 07 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: سعید معصومی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بعداز 30 سال سیما و منظر شهری با مشکل دیوارنویسی، هرزآگهی و تبلیغات روبرو است، افزود: برای رعایت محیطی زیبا و به دور از تبلیغات که چهره شهر فرهنگی و تاریخی کلانشهر شیراز را با معضل روبرو کرده است، اقشار و آحاد جامعه باید برای رعایت دستورالعمل شهرداری شیراز در زمینه مقابله با دیوار نویسی آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار شهر تمیز و دیوار پاک، نگاشتن هر نوع مطلبی که بر روی دیوار که مخالف با مقررات شورای شهر باشد ممنوع و درمکانی که ازسوی شهرداری سازگار با آن محتوی، برای الصاق آگهی‌های تبلیغات درنظر گرفته باشد قانونی و در غیر این صورت متخلفان جریمه و برخورد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری تصریح کرد: مشکل جامعه اسلامی اقتصادی و مالی نیست بلکه رعایت نکردن اصول شهروندی، اجتماعی و فرهنگی از سوی بعضی از افراد که قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند موجب مختل شدن منظر شهری می‌شود.

معصومی از وجود 220 هکتار چمن و فضای سبز درسطح شهر شیراز خبر داد و گفت: میزان آبی که شهرداری برای هرمترمربع آن درجهت توسعه فضای سبز و منظرشهری آبیاری مصرف می‌کند 20 لیتر  و در برابر هدررفت 95 درصدی آبیاری بخش کشاورزی بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: نحوه تبلیغات، نصب اتیکت و دیوار‌نویسی  نشان از زیرپا گذشتن حقوق شهروندی و زشت کردن چهره شهری دارد که این روند بر روی اعصاب و روان شهروندان تاثیر منفی و مخرب می‌گذارد و برای برون‌رفت از این معضل همکاری گروه‌های مردم‌نهاد، خیران و دیگر دستگاه‌ها ضروری است.

این مسئول بیان داشت: برای اطلاع بیشتر از نحوه خدمات‌رسانی شهروندان می‌توانند به سامانه سازمان مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار