در راستای دور جدید گشت و پایش های ویژه زیست محیطی صنایع و معادن در استان تهران ، بررسی دقیق عملکرد واحدهای آب بر خصوصا" رنگرزی ها در محدوده شهرستان قدس آغاز گردید.
کد خبر: ۳۴۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 10 December 2016
حسین بیگلری رییس اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت:  پایش واحدهایی که احتمال آلایندگی آب در آنها بالاست جزو اولویت های این اداره است که در طی روز گذشته عملکرد 5 واحد رنگرزی و تکمیل پارچه مورد بررسی قرار گرفت .
وی افزود : در این پایش ها کارشناسان علاوه بر نظارت بر آلاینده های هوای واحدها از تصفیه خانه و سیستم بازچرخانی آب این واحدها بازدید کرده و نمونه برداری از واحدهای لازم صورت پذیرفت .
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس با بیان اینکه نمومنه برداری انجام شده برای آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال گردید تصریح کرد: پس از اعلام نتایج از سوی ازمایشگاه و درصورت الایندگی با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
بیگلری در ادامه خاطرنشان کرد : مصرف بالای آب ، وجود مواد معلق ، درجه حرارت و BOD  بالا ، وجود رنگ ، مواد آلی و معدنی،  دتر جنت و مواد شوینده و در پاره ای از موارد مواد سمی زیان آور از ویژگی های اصلی فاضلاب واحدهای نساجی می باشد هر چند که سایر آلودگی ها نظیر آلودگی هوا ناشی از تبخیر مواد شیمیایی آلی و ورود الیاف کوتاه و پرزها و غیره در نتیجه فرایند مکانیکی به هوای سالن ها و همچنین آلودگی صدا را هم نباید از نظر دور داشت.
گفتنی است در هفته گذشته و در راستای اجرای گشت و پایش های زیست محیطی در استان تهران، وضعیت واحدهای معدنی در شهرستان قدس باحضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار