رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از صدور رای محکومیت عامل فک پلمپ غیر قانونی یک واحد آلاینده که بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به فک پلمب کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 06 December 2016
اسماعیل میران زاده با اعلام این خبر گفت:در پی فک پلمپ غیر قانونی یک واحد آلاینده و معرفی عامل فک پلمب به مراجع قانونی و پیگیری موضوع، حکم پنجاه میلیون ریال جزای نقدی برای عامل فک پلمب از سوی قاضی پرونده صادر شد.
وی افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی هرگاه محلی یا چیزی بر حسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمب شده باشد و کسی عالما یا عامداً آنها را بشکند یا محو نماید و یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمب تلقی شود به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد .
میرانزاده تصریح کرد: در عصر حاضر آلودگی محیط زیست یکی از مهم ترین معضلاتی است که حیات انسان معاصر را با چالش های جدی روبرو کرده و رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی تنها راه  بیرون رفت از این مشکلات می باشد که برای همه واحد های تولیدی، صنعتی و صنفی لازم است ، مسلّماً پیشگیری و ممانعت از آلودگی و تخریب محیط زیست و تنظیم روابط بین انسان و محیط زیست بدون وجود قواعد حقوقی الزام آور میسر و ممکن نخواهد بود .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار