تابناک تهران - ماجرای اعتقاد برخی افراد بر بی توجهی مسئولین به شهر پرند، پایتخت مسکن مهر ایران، که این روزها حتی پایش به آمار سرشماری هم باز شده را پیگیری کردیم تا آماری دقیق از جمعیت این شهر پیدا کنیم، چرا که جمعیت 500 هزار نفری که در برخی سایت ها به آن اشاره شده کمی دور از واقعیت به نظر می آید!!! شاید هم حالا پرند تبدیل به مهره ای سیاسی و تبلیغاتی برای تصفیه حساب های جناحی شده!!!!!
کد خبر: ۳۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 26 November 2016
مدتی بود بحث سرشماری در شهر جدید پرند تبدیل به سوژه ای شده بود که با عنوان "هیچ، دستاورد سرشماری در پرند" گوش به گوش می چرخید. برخی معتقد بودند که با توجه به این که این شهر خوابگاهی است باید سرشماری به صورت شبانه انجام شود، ولی این اتفاق نمی افتد و این نشانه ی دیگری از بی توجهی دولت و مسئولین به پایتخت مسکن مهر ایران است.
 پرند مهره ای تبلیغاتی برای تصفیه حساب های جناحی / پایتخت مسکن مهر ایران تنها 50هزار نفر جمعیت دارد
 با توجه به موضوعات مطرح شده پیگیر ماجرا از فرمانداری شهرستان رباط کریم شدیم که پرند زیرمجموعه این فرمانداری محسوب می شود.
 
سعید بیات، فرماندار شهرستان رباط کریم، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران، درباره ی شروع این موضوع گفت: "خبرگزاری فارس مدتی پیش خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه شهر 500هزار نفری پرند مورد توجه مسئولین نیست و بخشداری برای آن تأسیس نمی شود و اینکه این شهرستان مورد توجه مسئولین نیست. البته طرح چنین جمعیتی برای ما تعجب آور بود چراکه جمعیت کل شهرستان رباط کریم 500 هزار نفر نیست، چگونه می شود شهر پرند که جزئی از این شهرستان است خودش 500 هزار نفر جمعیت داشته باشد؟؟؟؟ هرچند پاسخ این گزارش به خبرگزاری داده شد اما منتشر نشد."
 
وی با ارائه آماری از پایتخت مسکن مهر ایران ادامه داد: "تنها مرجع رسمی برای ارائه آمار،مرکز آمار ایران است. بنابراین براساس سرشماری سال 90 جمعیت پرند 28هزار نفر بوده، و براساس سرشماری جدید امسال 50 هزار و 237 نفر است، که طبق لیست تفکیکی 25هزار و 415 نفر مرد و 24 هزار و 822 نفر زن هستند. با این آمار از سال 90 تا 95 ما با یک رشد جمعیت در این شهرستان روبه رو بودیم."
 
بیات هم چنین افزود: " در طول دوران سرشماری ما طبق قوانین ستاد عمل کردیم و هیچ خانه ای بدون سرشماری نبوده مگر اینکه جزء خانوارهای غایب باشند، که در کل کشور وجود داشته و در پرند 3هزار و 765 خانوار غایب داشتیم."
 
فرماندار رباط کریم در پاسخ به شایعات صورت گرفته در مورد بی توجهی دولت و مسئولین به مسائل پرند و سرشماری این شهر اظهار کرد: "در حوزه سرشماری هیچ گونه کوتاهی و قصوری صورت نگرفته، به نظر می رسد گروهی به خاطر مسائل سیاسی و تبلیغاتی به دنبال طرح چنین مباحثی هستند تا دولت را تضعیف کنند و این کاملاٌ خلاف مصالح کشور و فرمایشات رهبری در مورد بحث هم افزایی و هم دلی و اتحاد است. هم چنین ناحقی کردن درباره دولت است که تلاش خود را برای اجرای درست پروژه مسکن مهر دارد."
 
وی درباره اینکه موضوع خوابگاهی بودن پرند باعث عدم سرشماری صحیح و کامل در این شهر شده گفت: "بحث خوابگاهی بودن این شهرستان زیاد هم درست و منطقی نیست، اما درمورد سرشماری که در دو مرحله حضوری و غیرحضوری صورت گرفته ، بسیاری از این خانواده هایی که روزها در منزل نبودند به صورت اینترنتی سرشماری را انجام دادند، اما بازهم برای سرشماری حضوری ما با مجوز ستاد به صورت شبانه سرشماری را در پرند انجام دادیم."
 
بیات ادامه داد: "طبق آمار 16 هزار و 668 خانوار به صورت حضوری و 8 هزار و 186 خانوار به صورت اینترنتی سرشماری شدند، و البته 594 خانوار هم به دلایل مختلف مثل عدم همکاری؛ ناتوانی و غیره وجود داشتند."
 
فرماندار رباط کریم در پایان با اشاره به مشکل اقامتگاه دوم بودن پایتخت مسکن مهر ایران افزود: "نکته مهم در مورد پرند بحث اقامتگاه دوم بودن است، چرا که بسیاری از خانواده ها در این شهرستان، خانه ای به عنوان اقامتگاه دوم دارند که سکونت دائمی در آنجا ندارند، که بیشتر نوعی نگاهی سرمایه گذاری به این خانه هاست. با وجود این مسئله و اینکه طبق قانون افرادی که در پرند اقامتگاه دوم دارند نمی توانند جزء آمار باشند، نوعی تفکر درباره ناقص بودن سرشماری در پرند شکل گرفته که اصلاٌ درست نیست."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
متاسفانه بعضی در پرند با آمار عجیب و غریب به دنبال تضعیف دولت و بهره برداری های جناحی هستند
tsa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
سلام،اگرجمعیت پرندالان اینی هست که اقامیگه!پس چطورامام جمعه وقت پرنددرسال۹۲گفته بودن الان جمعیت پرندبیش از۱۰۰هزارنفره،باتحویل مسکنهای مهربه۷۰۰هزارنفرمیرسه!!!؟ینی جمعیت پرند آب رفته!!؟
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
با سلام
متاسفانه بيشتر مشكلات شهر پرند به دليل بي توجهي مسئولين جديد مي باشد كه در زمينه حمل و نقل كه شامل مترو مي باشد و در دولت قبل پيشرفت قابل توجهي داشت و الان كاملا متوقف شده است و مسكن مهر كه در طول سه سال گذشته 4 درصد پيشرفت داشت و در دولت قبلي در همين مدت چندين هزار مسكن ساخته شد و متاسفانه عدم اعتقاد مسئولين به مسكن مهر بايد قشر پايين جامعه تاوان ان را به دهند و واقعا وزير مسكن چه اقدامي در اين زمينه برداشته است غير از اينكه به مشكل مردم افزوده شود و از شما خواهش مي كنم به درد دل مردم مستضعف كه به هزار اميد پولي كه با زحمت بدست آورده اند را سرمايه گذاريكرده اند جهت اسايش خانواده شان را نگذاريد از بين برود و بيشتر به اين قشر ظلم شود و خواهشا سياسي مثل مسئولين برخورد نكنيد و انشاالله خداوند اجر شما بدهد
با تشكر
متقاضي مسكن مهر مستضعفين
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
با سلام
اميدوارم انشاالله به گوش مسئولين برسد و دست از سياسي كاري بردارند و در برطرف نمودن مشكلات مردم قدمي بردارند مخصوصا مترو پرند و خدمات زير بنايي و تحويل مسكن مهر باقي مانده و به جاي ديد منفي نسبت به مسكن مهر در راه خدمت به قشر مستضعف قدم بردارند .
با تشكر
متقاضي مسكن مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار