مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر گفت: عملیات مبارزه با علف‌های هرز و سن مادر گندم در سطح مزارع کشاورزی شهرستان اسلامشهر انجام شد.
کد خبر: ۳۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 10 May 2015
به گزارش فارس محمدرضا امیری اظهار کرد: با توجه به زمان کشت محصولات کشاورزی و رشد علف‌های هرز، عملیات مبارزه با علف‌های هرز و سن مادر گندم در سطح مزارع این شهرستان آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات سم‌پاشی و مبارزه با آفات کشاورزی شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی، کشاورزان و بهره‌برداران، عملیات سم‌پاشی و مبارزه با آفات کشاورزی آغاز شده که تاکنون در سطح 2 هزار و 100 هکتار از مزارع جو و یک هزار و 650 هکتار از مزارع گندم سم‌پاشی سن مادر صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با توجه به اینکه 2 هزار و 994 هکتار گندم و 3 هزار و 212 هکتار جو در سطح این شهرستان زیر کشت رفته است، باقیمانده اراضی نیز طی چند روز آینده سم‌پاشی خواهد شد.

وی تأکید کرد: به منظور مقابله با رشد علف‌های هرز گندم پهن‌برگ یک‌هزار و 650 هکتار و نازک‌برگ یک‌هزار و 240 هکتار سم‌پاشی شده است.

امیری با بیان اینکه سم‌پاشی علف‌های هرز جو نیز در سطح مزارع انجام‌ شده است، تصریح کرد: عملیات تورزنی در سطح مزارع غلات این شهرستان به منظور پیش‌آگاهی از تراکم سن پوره، در هفته جاری آغاز شد.   

*تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز    

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طی هفته گذشته سه مورد تخریب سازه‌های غیرمجاز در سطح روستاهای شهرستان اسلامشهر با دستور قضایی و با همکاری بخشداری مرکزی، کلانتری واوان و نماینده دستگاه قضایی تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر افزود: با تخریب این سه فقره ساخت‌وساز غیرمجاز که در سطح روستاهای کمالیه و جمالیه بخش مرکزی اسلامشهر واقع بود، بیش از 180 متر دیوارکشی طولی و 270 مترمربع بنا که به صورت سوله احداث‌شده بود، مورد تخریب قرار گرفت.
 
وی در پایان متذکر شد: به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اجرایی شهرستان ساخت‌وسازهایی که به‌ صورت غیرمجاز در سال‌های گذشته، احداث‌ شده است، پس از طی مراحل قانونی تخریب و به وضعیت اولیه برگشت داده خواهند شد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار