تابناک تهران - آنقدر این روزها خبرهای بد شنیدیم که دیگر آمارشان از دستمان رفته، از شهاددت و انفجار، تا برخورد دو قطار و بی سرپناهی در این شب های سرد... خبرها آنقدر زیاد بود و مأیوس کننده که ذکر تک تک آنها سخت است... اما پیگیری تمام اینها دلیل نشد که ما ماجرای کپرنشین های شهر قدس را فراموش کنیم.... میخواهد خوششان بیاید یا نیاید.....
کد خبر: ۳۳۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 25 November 2016
داستان آتش سوزی کپرنشین های شهر قدس را که فراموش نکردید، دعوای میان مسئولین شهر قدس و جمعیت خیریه امام علی ... مسئولین فرمانداری و بهزیستی و پلیس منطقه معتقد بودند اینها اتباع غیرمجاز پاکستانی هستند و بزهکار اجتماعی اما جمعیت امام علی میگفتند بلوچ های مهاجر بی سرپناه و بی بضاعت اند...

البته موضوع بی شناسنامه بودن این افراد از اول هم گویای این بود که اینها اتباع غیرمجاز هستند. در پی تحقیقات این موضوع که ساکنین شهر قدس هم از وجود این کپرنشین ها ناراضی بودند و احساس ناامنی برایشان وجود داشت به وضوح معلوم شده بود.

پیگیری این ماجرا این روزها ما را در پشت خط های زیادی گذاشت، گفته بودیم که مسئولین فرمانداری شهرقدس علاقه ای به پاسخگویی ندارند و به همین خاطر ما موضوع را از استانداری تهران دنبال کردیم...و اما پایان ماجرای کپرنشین های شهر قدس

محسن نسج همدانی، معاون امنیت و انتظامی استان تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران، درباره پیگیری های انجام شده از طرف استانداری در مورد این کپرنشین ها گفت: "جمع آوری این کپرنشین ها کاری هماهنگ و قانونی بوده، و تنها یک بزرگنمایی از سوی جمعیت خیریه امام علی صورت گرفته؛ چرا که اکثر این افراد از بزهکاران منطقه هستند."

وی درباره وضعیت ایرانی یا تبعه خارجی بودن این افراد افزود: "این افراد از دودسته تشکیل می شوند که هر دو قابل برخورد بودند: دسته اول ایرانی های زابل و گیلان که اکثراٌ از بزهکاران هستند، و دسته دوم حدود 35 نفر پاکستانی که اتباع خارجی غیرمجاز محسوب می شوند و فراری از قانون هستند. این افراد بیشتر شامل کودکان می شوند که از آنها به عنوان متکدی و یا وسیله ای برای اعمال غیرقانونی استفاده می شد."

همدانی با اشاره به غیرعمد بودن آتش سوزی و خفیف بودن آن ادامه داد: "هدف نیروهای انتظامی هم آتش سوزی نبوده، بلکه بعد از حضور آنها برای دستگیری این افراد و سپردن هر کدام به مرجع ذی ربط، کپرنشین ها اقدام به فرار کردند و به خاطر بدی شرایط زندگی و ایمن نبودن وسایل گرمایشی آنها که اصولاٌ چراغ های قدیمی و یا خیمه های آتش بودند باعث آتش سوزی شدند."

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران اظهار کرد: "آتش سوزی که اینقدر درباره اش بزرگنمایی شد که تا رسانه های خارجی اوصافش رسید آن قدر خفیف بود که هنوز هم آن کپرها در منطقه وجود دارند و متأسفانه چهره زشتی دارد."

وی درباره سرنوشت این کپرنشین ها گفت: "اتباع غیرمجاز پاکستانی به اداره اتباع و اردوگاه های مجاز تحویل داده شدند تا به کشورشان بازگردانده شوند؛ کودکان متکدی هم به سازمان بهزیستی سپرده شدند، بزهکاران هم به مراجع قانون تحویل داده شدند."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار