به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با حضور در هشتمین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد ضمن اعلام این خبر از اقدامات صورت گرفته در این باره همچون برگزاری جلسات منظم ، پیگیری مصوبات ، همکاری و انسجام بین اعضاء و راه اندازی مجمع خیرین و سازمان های مردم نهاد درحوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تجلیل نمود .
کد خبر: ۳۳۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 25 November 2016
آذرنیا مهم ترین دغدغه مردم در آسیب های اجتماعی را اعتیاد دانست که اقدامات صورت گرفته در مبارزه با این بلای خانمان سوز به طور مرتب از طریق بالاترین مقامات کشوری به ویژه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) رصد و پیگیری می شود . وی در ادامه گزارشی از وضعیت نرخ شیوع این آسیب اجتماعی در استان تهران ارائه و به مقایسه با سایر استان های کشور پرداخت . دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر تا سقف 9 هزار نفر در سطح استان تهران اشاره کرد و آن را از اقدامات زیربنائی این شورا در سالهای اخیر دانست .
به گفته آذرنیا برای مراقبت های بعد از خروج مددجویان نیز بیش از 44 مرکز هر کدام با ظرفیت 150 نفر برای حرفه آموزی و توانبخشی آنها با همکاری شهرداری تهران آماده شده است . ارائه آموزش و آگاه سازی خانواده ها ، استفاده از قدرت نفوذ وعاظ ، روحانیون ، هیات های مذهبی و هیات های ورزشی و همچنین ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در مقوله های عرضه ، مقابله و بازپروری معتادان از دیگر عواملی بود که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به انها اشاره کرد . 
در ادامه این جلسه روسای کمیته فرهنگی و پیشگیری ، کمیته درمان و کاهش آسیب و کمیته مقابله با عرضه زیر مجموعه شورای فرعی شهرستان ملارد و مدیر مرکز نگهداری و درمان اخوان به ارائه گزارشی از اقدامات خود و همچنین خواسته ها و مطالبات خود پرداختند. خطیبی فرماندار ملارد هم در جمع بندی این جلسه وظیفه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر را سنگین برشمرد و تصریح کرد با تمام توان محیط را برای عرضه کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر نا امن کرده و در حد توان مشکلات را چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان پیگیری و مرتفع خواهیم کرد .
خطیبی خاطر نشان کرد برای برخورد با پدیده شوم اعتیار باید زیربنائی عمل کرده و درخصوص مرکز نگهداری اخوان گفت شهرستان های مجاور هم که مددجو به این مرکز اعزام می نمایند در تامین تجهیزات و هزینه های جاری آن مشارکت داشته باشند . مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد هم در این جلسه در سخنانی ساماندهی و حل مشکلات مرکز اخوان را متذکر و انجام هماهنگی های لازم در شورای هماهنگی استان با تخصیص منابع از سوی این شورا و سایر شهرستان ها را خواستار شد .
وی بر تمیز و رعایت وظایف کمپ های موضوع ماده 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر به طرقی که مر قانون در آنها به اجرا درآید تاکید کرد و گفت اصولا گریز از قانون مفسده هائی را به دنبال خواهد داشت .
گفتنی است شهرستان ملارد پارسال نیز شورای فرعی نمونه مبارزه با مواد مخدر استان تهران انتخاب شده بود . در این جلسه دادستان ، معاونین فرماندار ، بخشداران ، شهرداران و نمایندگانی از اداره کل زندانهای استان تهران ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تعدادی از روسای ادارات شهرستان ملارد حضور داشتند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار