پنجمین پایگاه شهرستانی انتقال خون استان تهران در آینده ای نزدیک در شهرستان پیشوا راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۳۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 22 November 2016
طی برگزاری جلسه ای با حضور  سیدجمال جلیلی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری  و مجید مسلمی معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران، در خصوص ضرورت راه اندازی پایگاه انتقال خون در پیشوا گفت و گو و تبادل نظر شد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا گفت: علیرغم اینکه ظرفیت های مطلوبی در شهرستان پیشوا وجود دارد اما  همواره کمبود امکانات و زیرساخت های خدماتی در این منطقه مشاهده می شود و رفع آن نیازمند اقدامات و برنامه ریزی های جدی است.

جلیلی افزود: پیشوا جزو مناطق مهاجرپذیر استان تهران است که هر روز نیز بر جمعیت آن افزوده می شود.

جلیلی مسکن مهر پیشوا را عاملی برای افزایش جمعیت شهرستان در آینده ای نزدیک دانست و گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار واحد مسکن مهر در این شهرستان ساخته شده است که بخشی از آنها واگذار شده و بخش اعظم دیگری نیز در حال واگذاری است و در آینده ای نزدیک، شاهد استقرار جمعیت فراوانی در این منطقه خواهیم بود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا به ظرفیت های دانشگاهی این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برخورداری این شهرستان از 4 مرکز دانشگاهی، هر روزه دانشجویان فراوانی به این شهرستان تردد می کنند و راه اندازی مراکز درمانی از جمله پایگاه انتقال خون در این شهرستان می تواند، خدمات خوبی را به آنان ارائه دهد.

وی به پیگیری های صورت گرفته در خصوص راه اندازی مرکز درمان بستر شهید مهتدی، دی کلینیک تامین اجتماعی، بیمارستان صد تختخوابی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیمارستان آیت ا... مهاجری اشاره کرد و و تامین خون مورد نیاز آنها را از ملزومات اولیه این مراکز دانست که ضرورت راه اندازی پایگاه خون را در این شهرستان دو چندان می کند.

جلیلی در پایان گفت: پیشوا از مردمان مومن، مذهبی، خیّر و خیرخواه در شهر و روستاهای خود برخوردار است که با راه اندازی پایگاه انتقال خون در این شهرستان، به طور حتم، استقبال شایسته و مطلوبی را صورت خواهند داد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پشوا در پایان گفت: فرمانداری پیشوا با همکاری دستگاه های ذیربط، هرگونه همکاری و حمایت لازم را برای راه اندازی هر چه سریعتر پایگاه انتقال خون در این شهرستان صورت خواهد داد.

درخواست روزانه سه هزار فرآورده خونی در استان تهران
مجید مسلمی معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران نیز در این جلسه گفت: روزانه سه هزار درخواست فرآورده خونی در سطح استان تهران داریم که برای تامین این مقدار، باید روزی 1300 تا 1400 نفر  به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه 16 پایگاه انتقال خون در استان تهران فعال است افزود: در حال حاضر 4 پایگاه شهرستانی در استان تهران در شهرستان های رباط کریم، شهریار، شهر قدس و ورامین دایر است.

مسلمی اظهار داشت: طی چند ساله گذشته، درخواست های مختلفی برای راه اندازی پایگاه انتقال خون در پیشوا داشته ایم اما تاکنون توافقی در این زمینه صورت نگرفته است ولی در حال حاضر راه اندازی این مرکز را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران، مسافت زیاد اهداکنندگان خون را با این پایگاه ها مشکلی جدی برای سر راه مردم دانست و گفت: سعی داریم با راه اندازی این مرکز در پیشوا ضمن کاهش تردد مردم این منطقه به خصوص اهالی روستاها، خدمت رسانی به مردم را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه سلامت خون برای ما بسیار قابل اهمیت است افزود: اهدای خون علاوه بر اجر اخروی، موجب افزایش سطح سلامتی می شود و اگر فرد از  بیماری نهفته برخوردار باشد، با اهدای خون از بیماری خود مطلع می شود.

مسلمی اظهار داشت: اگر اهداکنندگان خون از سلامت خونی برخوردار باشند، کارت مربوطه صادر و از طریق پایگاه انتقال خون شهرستان به آنها ارائه می شود ولی اگر دارای بیماری خاصی باشند، این اطلاعات به صورت محرمانه با خود فرد در میان گذاشته شده و مشاوره های لازم به وی ارائه می گردد.

معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران در پایان افزود: در صورت عقد تفاهمنامه برای راه اندازی پایگاه انتقال خون در پیشوا، نیاز است تا با در نظرگیری فضایی شایسته، خدمات مطلوبی را که زیبنده نام و مردم این منطقه باشد، ارائه گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار