فرماندار پیشوا از برگزاری مانور ساعت صفر در روزهای آتی در این شهرستان خبر داد وگفت: این مانور به منظور آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 13 November 2016
محمدکرم محمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پیشوا، سرعت، آمادگی و هماهنگی دستگاه ها را جز ملزومات اصلی مدیریت بحران دانست و گفت:  برگزاری مانورهای منظم بدون اطلاع قبلی در ساعت صفر، در سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نقش حیاتی دارد و موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها می گردد.

وی پیشگیری را بهترین راه مقابله با حوادث عنوان کرد و افزود: تمامی مدیران باید با آمادگی کامل و پیش بینی های لازم، همواره پای کار باشند  و ضمن تعامل و هماهنگی، از امکانات موجود بیشترین استفاده را نمایند.

فرماندار پیشوا بر لزوم حضور و پیگیری مسئولانه امور توسط مدیران در زمان بحران تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در فوریت ها، کارها به صورت مکاتبه ای پیگیری شود، ممکن است یا به نتیجه نرسیم و یا به حدی دیر به نتیجه برسیم که رضایت بخش نباشد.

محمدی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات در ساخت و سازها، بر اجرایی شدن مقررات و مشخصات فنی نظام مهندسی در خصوص مجتمع های مسکونی تاکید کرد.

وی به ضرورت تجهیز کلیه مراکز درمانی از سوی شبکه بهداشت و درمان برای آمادگی در مواقع بحران اشاره کرد و در پایان گفت: مدیران و کارکنان مراکز درمانی اطلاعات لازم در زمینه مدیریت بحران را فرا گیرند تا به هنگام وقوع بلایا به نحو شایسته عمل نموده و با سرویس دهی مناسب، نقش خود را آنچنان که باید ایفا نمایند.

آموزش یکی از راهکارهای اساسی در کاهش خسارات در مواقع بحران
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا نیز در ادامه این جلسه ارائه آموز‌ش‌ به مردم را یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای کاهش خسارات در مواقع بحران عنوان کرد و بیان داشت: دستگاه ها می بایست مسائل و موضوعات مرتبط با هر فصل از سال را به نحو متقضی به اطلاع مردم رسانده و آموزش های لازم را به مردم ارائه دهند.

سیدجمال جلیلی با اشاره به برگزاری مانور ساعت صفر گفت: این مانور ملاکی جهت سنجش آمادگی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان است و در نظر داریم به صورت دوره ای در فواصل یک ماهه انجام پذیرد.

وی بر لزوم در دسترس بودن مدیران و معاونین دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران در تمام ساعات تاکید کرد و آمادگی کامل ادارات و همچنین امکانات پیمانکاران خصوصی زیر مجموعه ادارات را ضروری دانست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار