رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ورود غیرمجاز خودرو به محدوده ترافیکی زوج و فرد با اجرای طرح کنترل مکانیزه و بکارگیری دوربین های هوشمند، از 200 هزار تخلف در روز به کمتر از 100 هزار مورد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 09 May 2015
به گزارش ایرنا سردار سیدتیمور حسینی در جمع خبرنگاران افزود: این کاهش در حالی است که هنوز آثار جریمه های ناشی از این تخلف نمایان نشده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ابراز امیدواری کرد با گذشت زمان و آگاه شدن متخلفان از سوابق تخلفاتی ورود به این محدوده ترافیکی، آمار ثبت تخلف ورود غیرمجاز خودرو به محدوده ترافیکی زوج و فرد به کمتر از 40 هزار مورد کاهش یابد.

وی همچنین به کاهش حضور فیزیکی نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ در معابر ورودی به محدوده زوج و فرد پس از اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح توانستیم از توان نیروهای پلیس راهور به صورت بهینه برای بهسازی و روان سازی بار ترافیکی سطح شهر استفاده کنیم.



* پلیس راهور از اجرای طرح محدوده کم انتشار در پایتخت استقبال می کند

سردار حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر میزان آمادگی پلیس راهور تهران بزرگ برای اجرای طرح محدوده کم انتشار (LEZ) در پایتخت، گفت: اجرای هر طرح متناسب با دوره خاص خود می باشد و طرح زوج و فرد نیز که از سال 84 در تهران آغاز شده نقش موثری در کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت داشته است.

وی با بیان اینکه امروز باتوجه به تغییرات رخ داده در شهر نیازمند بازنگری در طرح محدودیت تردد خودروها با ساز و کاری علمی و متناسب با نیازهای روز شهر تهران هستیم، افزود: مشروط بر اینکه ساز و کار اجرایی و عملیاتی مهیا باشد، از هرطرحی که بتواند شرایط ترافیک معابر و آلودگی هوای تهران را بهبود ببخشد، استقبال می کنیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ لازمه اجرای طرح محدوده کم انتشار را کنترل مکانیزه معابر شهر تهران بوسیله دوربین ها دانست و گفت: اجرای این طرح مستلزم استفاده از تجهیزات و سیستم های الکترونیکی موردنیاز است چراکه دوران حضور فیزیکی پلیس در معابر گذشته است.

وی همچنین از آمادگی کافی مجموعه تحت امر خود برای برنامه ریزی و هماهنگی به منظور اجرایی شدن طرح محدوده کم انتشار در پایتخت خبر داد.



* تاکید بر استفاده از تجهیزات هوشمند به منظور کنترل کارآمدی حضور نیروهای پلیس

سردار حسینی همچنین در ارتباط با تجمع چندین نفر از نیروهای پلیس راهور در تقاطع های شهر تهران گفت: در برخی تقاطع ها حضور نیروها در کنار هم به دلیل اجرای یک ماموریت گروهی از جمله برخورد با موتورسیکلت های متخلف و ... است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل تاکید ما بر هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی، کارآمدی و افزایش میزان بهره وری نیروها در راستای اجرای اهداف و ماموریت های ذاتی پلیس راهور پایتخت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار