سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 12 هزار و 543 تخت بیمارستانی در بیمارستانهای دولتی اضافه شده است و تا آخر دولت یازدهم تعداد تختهای جدید به 23 هزار تخت می رسد.
کد خبر: ۳۲۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 07 November 2016
ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری که در محل غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد، افزود: دستاوردهای طرح تحول سلامت بسیار زیاد است، با اجرای این طرح 72 درصد کل بستری های کشور تحت پوشش حمایت مالی قرار گرفته است و دریافتی های غیر قانونی حذف شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: سرعت و میزان پروژه های عمرانی در وزارت بهداشت با گذشته قابل مقایسه نیست و هیچ استانی وجود ندارد که در آن طرح های ساخت و ساز یا اصلاح بیمارستان وجود نداشته باشد در حالی که در گذشته برای اصلاح ١٠٠ مترمربع در یک بیمارستان سالها معطل می شدیم.
وی گفت: بعد از طرح تحول سلامت، از کاهش پزشکان در روستاها جلوگیری شده است، اقدامات زیادی برای توزیع پزشکان متخصص در مناطق محروم انجام شده است و اکنون پنج هزار و 799 پزشک در ٣٨٨ بیمارستان مناطق محروم مستقر هستند و در ٤١٢ بیمارستان بزرگ نیز ٧٢٠٠ پزشک در ١٩ تخصص در طرح مقیمی حضور دارند و در مجموع در ٥٧٧ بیمارستان دولتی تعداد متخصصان به 16 هزار و 852 نفر رسیده است.
حریرچی افزود: آرزوی همه کسانی که در حوزه بهداشت و درمان نظر می دهند این است که بتوانیم پوشش را گسترده کنیم و اکنون وزارت بهداشت تنها وزارتخانه ای است که در حاشیه شهرها حضور دارد و خدمت رسانی می کند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همزمان با افزایش خدمات بستری و کاهش هزینه های آن، خدمات سرپایی نیز مورد توجه قرار گرفته است و اکنون تعداد ٦٥٨ کلینیک و درمانگاه دولتی را اداره می کنیم و ٢٥٠ کلینیک ویژه جدید نیز در حال ساخت است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.
وی افزود: در مورد فاصله پرداخت بین پزشک و پرستار با استفاده از روش جدید پرداخت فاصله بین دریافتی پزشک و پرستار نسبت به گذشته کاهش یافته است و رقم خالص دریافتی پرستاران و پیراپزشکان نسبت به گذشته به طرز معناداری افزایش یافته است.
حریرچی گفت: یکی از مشکلات این است که به دلیل تاخیر پرداخت بیمه ها شرمنده پرستاران و پزشکان هستیم و در زمینه کارانه و بدهی دارویی تاخیر داریم.
سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت مجروحان حادثه سامرا نیز گفت: برای رسیدگی به وضعیت این مجروحان آمادگی وزارت بهداشت را برای ارسال سه هواپیما به عراق برای انتقال مجروحان اعلام کرد و ساعت 1 و 30 دقیقه دیشب، این مجروحان به ایران بازگشتند و تا ساعت 3 و 30 دقیقه در بیمارستانهای تهران بستری شدند و روند درمان آنها پیگیری می شود.
وی درباره بحث تجمیع بیمه ها نیز گفت: برخی بحث هایی که در این زمینه مطرح می شود، انحرافی است، گلایه ما این است که برخی هزینه هایی که بیمه ها انجام می دهند درست نیست زیرا اعلام شده است که برخی ارقام اخذ شده از بیمه شدگان برای سلامت در جاهای دیگری غیر از سلامت هزینه شده است. نظر ما این است که باید وزارت بهداشت نظارتی بر این مبالغ داشته باشد تا اولا در بخش درمان بیمه شدگان هزینه شود و دوم اینکه به درستی هزینه شود.
حریرچی افزود: موضوع اصلی مشکلات در پرداختی ها به بیمه ها باز می گردد، زیرا طبق قانون برنامه پنجم، بیمه ها موظف شده اند ٦٠ درصد صورت حساب بیمارستان را در همان روز نقدی پرداخت کنند و بقیه را طی سه ماه تسویه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار