تابناک تهران - فصل پاییز با خود شرایط وارونگی هوا را به همراه می آورد و باعث آلودگی بیشتر می شود، البته خوشبختانه امسال نسبت به سنوات گذشته هوای تهران در شرایط بهتری به سر میبرد؛ اما بازهم بهتر است شهروندانی که پیش زمینه بیماری دارند کمی رعایت کنند.
کد خبر: ۳۲۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 06 November 2016
بعد از چند روز شرایط ناسالم در هوای تهران و آلودگی، این روزها هوای پایتخت در شرایط بهتری به سر می برد. بارش باران شبانگاهی تغییرات خوبی در هوای شهر ایجاد کرد،  اما بازهم تهران هوای مناسب و پاک  به خود نمیبیند.
شرایط سالم برای هوای پایتخت 
محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران درباره آلودگی هوای در فصل پاییز گفت: "باتوجه به اینکه ما وارد فصل پاییز شدیم احتمال وارونگی هوا بیشتر میشود و این موضوع بسیار طبیعی است. از ابتدای مهر با توجه به افزایش ترافیک و پدیده وارونگی هوا انتظار افزایش میزان آلودگی در هوای تهران را داریم."
 
وی ادامه داد: "آلودگی این روزهای پایتخت هم که بعضی از روزها شاهد هستیم، به دلیل وقوع همین پدیده وارونگی دما یا همان اینورژن است که اجازه تخلیه آلاینده ها را ازسطح شهر نمی دهد و باعث افزایش آلودگی هوا می شود."
 
رستگاری با مقایسه هوای پایتخت نسبت به سال های گذشته ابراز امیدواری کرد و افزود: " البته درست است که برخی از این روزها هوای تهران آلوده بوده، اما خوشبختانه کیفیت هوا نسبت به سنوات قبل بهتر بوده و در مقایسه با سال های پیش کیفیت هوای شهر حتی در همین شرایط فصلی و جوی در شرایط بهتری سپری می شود."
 
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست تهران ادامه داد: "امسال در بدترین شرایط میزان آۀودگی هوای تهران 116 بوده، در صورتی که در سنوات گذشته روزهایی را با آلودگی 160 تا 169 پشت سر گذاشتیم."
 
وی با در نظر گرفتن شرایط جوی برای شهروندان اظهار کرد: "این شرایط جوی بهتر نسبت به سال های گذشته دلیل بر این نیست که ما بی تفاوت باشیم و خود را در معرض آلودگی قرار دهیم. بازهم باید مراقبت های لازم صورت گیرد، چراکه تأثیرات منفی بهداشتی آلودگی هوا غیرقابل کتمان است. میزان آلودگی این روزهای تهران بیشتر بر روی افرادی که پیش زمینه های بیماری هایی همچون قلبی و ریوی دارند اثرات سوء خواهد داشت، و بیشترین میزان نگرانی برای این گروه از شهرووندان است."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار