معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به نگران كننده بودن آمار كشته و مصدومان حوادث رانندگي، تاكيد دارد كه يكي از مهمترين اهداف هوشمندسازي كنترل و نظارت ترافيك در اين كلان‌شهر، ارتقاء امنيت شهروندان است.
کد خبر: ۳۲۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 06 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز: ناصر شمس به رتبه اول فارس و شيراز در زمينه تلفات ناشي از حوادث رانندگي اشاره و اضافه كرد: علي‌رغم تلاش‌هاي انجام شده در راستاي كاهش آمارها، هنوز هم آمار كشته‌شدگان و مصدومان و حجم خسارت‌هاي ناشي از حوادث رانندگي بسيار بالا است.

وی تعداد قربانیان حوادث رانندگی در شیراز را سالانه 200 نفر عنوان كرد كه 51 درصد آنان را عابران پياده تشكيل مي‌دهند و اضافه كرد: علت جان باختن تعداد زیادی از قربانيان حوادث رانندگي، رعايت نكردن مقررات راهنمايي و رانندگي و قوانين از سوي آنان يا ديگر شهروندان است.

شمس در تشریح عملکرد این طرح گفت: هر خودرويي كه در مسيرهاي دورن‌شهري مشخص شده از حداكثر سرعت مجاز عبور كند، تخلف ثبت و در كمتر از سه ثانيه به مالك خودرو پيام داده خواهد شد.

او با بيان اينكه این طرح به طور کامل مکانیزه است، گفت: اصالت خودرو متخلف به همراه  پلاک آن به طور اتوماتیک شناسایی شده و با روش‌های هوشمند ثبت و با پایگاه داده پلیس تطبیق می‌شود. كل این فرآیند 3 ثانیه طول کشيده و به صاحب خوردو اعلام می‌شود. پس از آن و در کمتر از یک دقیقه محل وقوع تخلف و مبلغ جریمه به شماره همراهی که در مدارک خودرو به عنوان مالک خودرو ثبت شده ارسال می‌شود.

شمس همچنين گفت: براساس يك اقدام مشترك بين شهرداري و پليس شيراز، ثبت تخلفات ساکن نيز انجام خواهد شد به‌طوريكه تصاویر تمام تقاطع‌ها، چهاراه‌ها و معابر به مرکز پلیس ارسال و پلیس راهور توسط افسران خود بر رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي نظارت مي‌كند.

او گفت: در اين طرح اگر خودرويي تخلفي شامل توقف در نقاط ممنوع، عبور از چراغ خطر، دورزدن در نقاط ممنوع و ... انجام داده باشد، توسط راهنمايي و رانندگي جريمه خواهد شد.

شمس همچنين از تصویربرداری شهر با استفاده از پهبادها و به صورت روزانه خبر داد و افزود: با همکاری پلیس راهور تعدادی از خوردرهای پلیس به  سامانه‌های دوربین و پایش تصویری مجهز شده است.

وي شناسایی نقاط حادثه خیز در معابر شهری را یکی از اولویت‌های این طرح عنوان و اضافه كرد: یکی از حادثه خیزترین‌ها مسیرهای درون شهری شیراز، بلوار رحمت بود که پروژه‌ای با عنوان هوشمندسازی در آن تعریف و اجرايي شده است.

اين مقام مسئول از دوبرابر شدن تعداد دوربین‌های نظارت ترافيكي شیراز در دو ماه گذشته خبر داد و افزود: آنالیز رفتارهای ترافیکی شهروندان نشان می‌دهد که میانگین سرعت خودروها به ویژه در بلوار رحمت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

شمس درادامه افزود: سال گذشته در بلوار رحمت 38 تصادف منجر به فوت ثبت شد و به طور میانگین هر ماه سه نفر در این تصادفات کشته شده‌اند اما خوشبختانه  که در 70 روز گذشته حتی  یک مورد تصادف  منجر به فوت دراین  بلوار گزارش نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز همچنين از انعقاد قراردادي با دانشگاه‌هاي شیراز و صنعت شيراز با هدف تامين نرم‌افزارها و توسعه آنها خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار