رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 40 درصد منابع آب شرب کشور توسط رشته‌کوه زاگرس تامین می‌شود، گفت: کمبود آب موجب نابودی گونه‌های جانوری و از بین رفتن اکوسیستم شده که از بین رفتن همه این‌ها موجب نابودی یک سرزمین می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 24 October 2016
هومن خاکپور سوم آبان ماه در همایش تنوع تهدیدات زیستی استان، اظهار کرد: از نمونه‌های برجسته تنوع زیستی استان منطقه تنگ صیاد و سبزکوه است که با وسعت بیش از 530 هزار هکتار از مساحت استان به عنوان یازدهمین ذخیره‌گاه زیست‌کره به ثبت جهانی رسیده است.

خاکپور گفت: حدود 90 درصد ذخایر زیستی در حوزه جانوری از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جنگل‌ها، در منطقه زاگرس قرار دارند، گفت: براساس آخرین آمار حدود یک میلیون هکتار از جنگل‌های منطقه زاگرس خشک شده است که معادل 18 میلیون اصله درخت است که به دلیل دخالت نابجای انسان‌ها و بهره‌ برداری نادرست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ورود ریزگردها به کشور ما از جانب کشور ترکیه اتفاق افتاده است. به دلیل تصاحب حق آبه دجله و فرات، نرسیدن آب به میان رودها و فعال شدن کانون‌های گردو خاک در کشورهای عراق و سوریه و واردشدن گردو خاک به کشور، در حال حاضر 25 استان درگیر ریزگردها هستند. میزان این ریزگردها در برخی استان‌ها مانند ایلام تا 40 برابر حد مجاز می‌رسند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار