در راستای حفظ سلامت استفاده کنندگان
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان گفت: در نیمه نخست سال جاری به منظور حفظ سلامت کودکان، نوجوانان و استفاده کنندگان، 80 وسیله فاقد استاندارد لازم در شهربازی ها و پارک های این استان پلمپ شد.
کد خبر: ۳۱۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 23 October 2016
 معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان گفت: در نیمه نخست سال جاری به منظور حفظ سلامت کودکان، نوجوانان و استفاده کنندگان، 80 وسیله فاقد استاندارد لازم در شهربازی ها و پارک های این استان پلمپ شد.

داود مزیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این وسائل شامل 'ترامپولینگ، قصرهای بادی، سرسره، الاکلنگ و سایر لوازم بازی' بوده است.
وی اظهار کرد: با توجه به وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد مبنی بر تدوین استاندارد و نظارت بر اجرای آن در خصوص فرآورده های مشمول اجرای اجباری (وفق ماده 9 قانون سازمان) طرحی از سال 84 با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) به اجرا گذاشته شد که طبق آن علاوه بر کنترل کالاها در محل تولید، کالاها و فرآورده های مشمول استاندارد اجباری در محل عرضه، توزیع و تمرکز مورد بازرسی قرار می گیرد.
به گفته وی؛ دراین راستا علاوه بر نظارت بر دارا بودن نشان ملی استاندارد به منظور حصول اطمینان از دارا بودن حداقل های کیفیت، ایمنی و سلامتی، از کالاهای مشمول این طرح نمونه برداری و در آزمایشگاههای مربوطه مورد آزمون قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در 6 ماه اول سال جاری تعداد 67 نمونه از سطح بازار خرید شد که از این تعداد صنایع غذایی و کشاورزی با 68.6 درصد (46 نمونه) دارای بیشترین سهم و صنایع ساختمانی و معدنی (پنج نمونه معادل 0.7 درصد)، بسته بندی و سلولوزی (چهار نمونه معادل 0.6 درصد) و نساجی و چرم (چهار نمونه معادل 0.6 درصد) درجایگاه های بعدی بودند.
مزیدی اضافه کرد: از این تعداد 20 نمونه مورد آزمون قرار گرفت که 19 نمونه منطبق و یک نمونه مغایر با استاندارد تشخیص داده شد. 
وی گفت: تاکنون یکهزار و 300 مرکز عرضه در سطح شهرهای استان مورد بازرسی قرار گرفته است که از این تعداد یکصد و هفت قلم کالا عودت داده شد، 21 قلم کالا نیز به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد جمع آوری و در خصوص یک واحد به علت جعل علامت استاندارد اعلام جرم شده است.
معاون اداره کل استاندارد گلستان جمع آوری و معدوم سازی یکهزار و 664 عدد کنسرو باقلا با بسته بندی فلزی از سطح بازارهای استان را از دیگر فعالیت ها بیان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار