رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش ۲۰ درصدی سرقت‌ها در گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ 15 May 2024

به گزارش تابناک گلستان، حیدر آسیابی گلستان امروز چهارشنبه در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مرتبط در استان امسال شاهد کاهش ۴۱ درصدی تصادفات در استان هستیم و اقدامات ملموس و مشهود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیریت جهادی آن اداره است.

وی با اشاره به این که توسعه راه‌ها بستر اصلی توسعه اقتصادی استان است افزود: متاسفانه ناایمن بودن جاده‌ها در سال‌های اخیر ضربه زیادی به اقتصاد استان به ویژه در بخش گردشگری وارد کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قبلا مسیر تردد زائران رضوی جاده شمال و گلستان بود، اما به علت ناایمن بودن جاده‌ها در سال‌های اخیر، تردد از این مسیر کاهش پیدا کرده است.

آسیابی با بیان این که فرهنگ ترافیکی استان نیازمند ارتقاست از رسانه‌ها خواست: برای کمک به ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تصادفات جاده‌ای پای کار بیایند.

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش ۲۰ درصدی سرقت از ابتدای امسال تیز خبر داد و گفت: سال گذشته نیز جزو سه استانی بودیم که در کشور کاهش سرقت داشتیم.

رئیس کل دادگستری گلستان، کاهش وقوع سرقت را نتیجه اقدام جهادی و مشترک قضایی و انتظامی استات عنوان کرد و گفت: مجازات‌های قاطع و سختگیری در اعطای مرخصی نسبت به سارقین در اعطای تسهیلات مرخصی در دستور کار دادگستری استان است و ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در جلسه استانی شورای پیشگیری گلستان گفت:با اقدامات انجام شده از ابتدای امسال تاکنون کاهش ۴۱ درصدی جان باختگان جاده‌ای را در استان داریم.

سردار محمدسعید فاضل دادگر گفت: بیشتر تصادفات استان در جاده‌های فرعی و روستایی روی می‌دهد که با توجه به طول راه‌های استان امکان‌حضور پلیس در همه این محور‌ها مقدور نیست.

وی افزود: یکی از مواردی که در استان با آن مواجهیم نوعی قانون گریزی از طرف برخی رانندگان هستیم که شاهد رانندگی تهاجمی و سرعت بالا در رانندگی هستیم که علاوه بر فرهنگ‌سازی، راهکار اصلی ما کنترل و کاهش سرعت است.

دادگر با قدردانی از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان گفت: بیش از ۴ هزار موتورسیکلت فاقد پلاک، پلاک مخدوش و بدنه دستکاری شده و خارج از استاندارد و فاقد مدارک سال گذشته در استان توقیف شد که با توجه به این که نیمی از تلفات و حوادث ترافیکی استان را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند این توقیف‌ها به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کرد.

وی افزود: در کل کشور ۵ درصد رانندگان، رانندگی‌های خارج از قوانین و مقررات دارند، ولی در گلستان این عدد ۱۰ درصد است یعنی دو برابر میانگین کشوری است که نیازمند فرهنگ سازی است.

سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه استان هم در این‌جلسه با بیان این که بیشتر تلفات جاده‌ای استان را عابران‌پیاده و موتودسیکلت سواران تشکیل می‌دهند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که تخلفات حادثه ساز داشتند توقیف شد.

وی گفت: جاده‌های نوار شمالی استان نیازمند توجه بیشتر است.

عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه با اشاره به شناسایی ۹۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۹ نقطه حادثه خیز ایمن سازی شد.

در جلسه امروز از دادستان‌ها و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های گالیکش، مینودشت وکلاله که بیشترین کاهش سرقت در ساتان داشتند قدردانی شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار