شهردار تهران گفت : تا شش ماه آینده در شهرداری تهران، 6 هزار نفر معتاد در کمپها یا مراکز بهاران نگهداری خواهند شد.
کد خبر: ۳۱۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 22 October 2016
محمدباقر قالیباف در چهارمین جلسه آسیب های اجتماعی با موضوع مواد مخدر و روانگردان با انتقاد از پروسه معیوب مقابله با مواد مخدر و روانگردان افزود: ما در تمام این سالها کارنامه قابل قبولی ارائه نداده ایم زیرا با روند رو به افزایش تعداد معتادان به ویژه از نوع متجاهر مواجه هستیم . 

وی ادامه داد: باید بررسی شود که کدام یک از کمپها یا مراکز تاسیس شده ، از حیث کیفی فعالیت مثبت و قابل قبولی ارایه کرده اند. 

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت بررسی و بازبینی استانداردها، اعلام کرد که در دوره قبل هم تلاش شد نحوه فعالیت کمپ ها بررسی شود که این امر وجود مشکلات متعدد در کمپها را به اثبات رساند و بیانگر فرایند معیوب در درمان معتادان است ؛ چرا که اجرای این شیوه بار مالی کلانی دارد در حالی که خروجی آن اندک بوده و احتمال بازگشت مجدد معتادان متجاهر به جامعه زیاد است. 

قالیباف هدف از ایجاد مراکز بهاران را کانونی برای کارآفرینی و بازگشت معتادان به زندگی دانست و اعلام کرد : تا شش ماه آینده در شهرداری تهران، 6 هزار نفر معتاد در کمپها یا مراکز بهاران نگهداری خواهند شد. 

همچننین آقای قدیمی نماینده شهرداری تهران به نقش شهرداری در نگهداری و درمان معتادان اشاره کرد و گفت : تلاش شده است برخی نقایص طرح های کنونی مرتفع گردد از جمله در صددیم در مدت سه ماهی که معتادان در مراکز مرتبط با شهرداری تهران نگهداری می شوند، از نظر جسمی پاک گردند، اما نکته اساسی، مشکلات روحی و روانی معتادان است  که تا پایان عمر با این افراد باقی می ماند. 

قدیمی همچنین از راه اندازی مرکز نگهداری برای افراد خود معرف و فاقد توانایی مالی با ظرفیت 200 نفر تحت عنوان «کانون راه یافتگان» در بزرگراه آزادگان خبر داد و در خصوص برنامه ریزی شهرداری تهران برای راه اندازی تعداد 44 مرکز بهاران با 4400 نفر ظرفیت اظهار داشت: هم اکنون 19 مرکز بهاران راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار