مهدی چمران درباره تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین که به صورت غیرقانونی ساخته شده است اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت در این طبقه ممنوع است و تخریب نیز کار ما نیست. باید مسئول پاساژ نسبت به تخریب طبقه ۷ این پاساژ اقدام کند و اگر تخریب صورت نگیرد با پلیس هماهنگ می‌کنیم تا تخریب این طبقه انجام شود.
کد خبر: ۳۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 04 May 2015
این روزها خبرهای زیادی از پاساژ علاء الدین و طبقه هفتم معروفش به گوش می رسد.خبرهایی که در آن اعضای شورای شهر از تخریب این طبقه سخن می گویند.

سیزدهم دی ماه سال گذشته بود که در یک شوی خبری ماموران شهرداری در میان پوشش خبری و فلاش عکاسان و دوربین فیلمبرداران خراشی بر طبقه هفتم این پاساژ معروف گذاشتند اما از آن زمان تا کنون هیچ اقدامی در راستای تخریب  طبقات غیرقانونی این پاساژ و اجرای حکم کمیسیون ماده 100 مشاهده نشده است.

فشار رسانه ها وبرخی از اعضای شورای شهر و بلاتکلیفی مغازه داران این پاساژ هیچکدام نتوانسته خاطر مالک بزرگ علاء الدین را مکدر کند و بی خیال از هیاهوی رسانه ای این پاساژ بدون هیچ تغییری در خیابان جمهوری خودنمایی می کند.

بر اساس حکم کمیسیون ماده 100 طبقه هفتم پاساژ علاء الدین به دلیل نداشتن مجوز ، تخلفات پی در پی و عدم اخذ پایان کار باید تخریب شود اما با گذشت حدود چهارماه از زمان اعلام تخریب هنوز هیچ اتفاقی مبنی بر خراب کردن این طبقه مشاهده نمی شود.

تنها اقدامی که برای کاهش فشار رسانه ها و افکار عمومی تا کنون انجام شده برکناری شهردار منطقه یازده و پایین کشیدن کرکره های مغازه های این طبقه است تا شاید از این طریق زمانی خریده و مجوزی اخذ شود و همه چیز شاید به فراموشی سپرده شود.

راهی جز تخریب نیست

در این میان تعدادی از اعضای شورای شهر مصرانه پای اجرای حکم تخریب ایستاده اند و برخی با زبان هشدار و تهدید می گویند حکم باید اجرایی شود و راهی بجز تخریب وجود ندارد.

اقبال شاکری در این باره می گوید: وقتی کمیسیون ماده 100 حکم تخریب می دهد مالک موظف است بی چون و چرا حکم را اجرا و سازه غیر قانونی خود را تخریب کند.

به گفته وی  حکم قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰در مورد طبقه هفتم پاساژ علاء الدین تخریب و در مورد سایر سازهای نیمه کاره و تغییر کاربری ها در طبقه سوم نیز تخریب و جمع آوری است.

وی می افزود:این حکم به مالکان ابلاغ شده و آنها باید در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام کنند.
شاکری درباره حکم تخریب طبقه هفتم و تغییر کاربری های طبقه سوم می گوید: حکم تخریب باید به سرعت اجرایی شود و با توجه به مستندات قانونی اکنون شهرداری تهران قادر است با در دست داشتن حکم مراجع قضایی و با توجه به اختیاراتی که دارد، نسبت به تخریب تخلفات صورت گرفته اقدام کند.

وی توضیح می دهد: در صحبت هایی که با معاونت شهرسازی شهرداری تهران داشتیم مشخص شد این ساختمان پایان کار ندارد و تخلفات صورت گرفته محدود به یکی دو مورد نیست.

برای تخریب با پلیس هماهنگ می کنیم

در همین رابطه رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: باید مسئول پاساژ نسبت به تخریب طبقه ۷ این پاساژ اقدام کند و اگر تخریب صورت نگیرد با پلیس هماهنگ می‌کنیم تا تخریب این طبقه انجام شود.

مهدی چمران درباره تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین که به صورت غیرقانونی ساخته شده است اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت در این طبقه ممنوع است و تخریب نیز کار ما نیست.
وی ادامه داد: باید مسئول پاساژ نسبت به تخریب طبقه ۷ این پاساژ اقدام کند و اگر تخریب صورت نگیرد با پلیس هماهنگ می‌کنیم تا تخریب این طبقه انجام شود.

چمران افزود: تخریب آن طبقه باید براساس حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام شود که در حال حاضر نیز بخشی از آن تخریب شده است.

محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر در خصوص ساختمان علاءالدین گفت: شهرداری اعلام کرده است که طبقه هفتم این ساختمان باید برچیده شود اما فقط پارتیشن‌بندی‌های آنجا برداشته شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که ساخت طبقه هفتم غیرقانونی و خلاف بوده است گفت: اما طبقه خلاف همچنان سر جای خود باقی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پارتیشن‌ها که خلاف نبوده است ساخت طبقه خلاف بوده گفت: شهرداری باید اقدامات لازم در جهت تخریب این طبقه را انجام دهد.
 وی با اشاره به اینکه از شهرداری سؤال کرده‌ایم چرا تاکنون این طبقه تخریب نشده است گفت: هنوز به ما جوابی نداده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که مصوبه باید اجرایی شود گفت: اگر مالک حقی دارد که باید اعاده و پیگیری کند اما این طبقه برای تخریب رأی کمیسیون ماده 100 را دارد.

به گفته سرخو خیلی از افراد به مالک علاءالدین برای این طبقه پول داده‌اند ولی هنوز پولشان را پس نگرفته‌اند و امیدوارند که مغازه‌هایشان را پس بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شهرداری باید کل طبقه را تخریب کند نه پارتیشن‌ها را آیا شهرداری اجازه می‌دهد که بقیه مردم هم دو طبقه خلاف روی ساختمانشان بسازند؟

وی تأکید کرد: باید رویه شهرداری تغییر کند و اگر مصوبه تخریب علاءالدین همه مراحل را طی کرده شهرداری باید آن را اجرا کند.

ابوالفضل قناعتي نیز با بيان اينکه طبقه 7 اين پاساژ طبق طرح تفصيلي و مباحث شهرسازي ساخته نشده است، گفته که در اين پاساژ بايد  6 طبقه ساخته مي شد  و هر گونه بارگذاري در اين ساختمان بايد با اجازه شهرداري انجام مي شد که نشده است.

اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران همچنين تاکيد کرده که طبقه  منفي 3 اين پاساژ نيز تبديل به پارکينگ مي شود و طبقه 7 نيز تخريب خواهد شد،  چرا که غيرقانوني ساخته شده است.

از شهرداری منطقه11 مجوز داریم

در آنسوی ماجرا رضا علاء الدین مالک میانسال پاساژ علاء الدین مدعی است تمام اقداماتش قانونی و با مجوز بوده است.

عسگری پیش‌بین، وکیل پایه یک دادگستری و وکیل علاءالدین گفته است: در ابتدا باید به اطلاع عموم برسانیم که به زعم ما موکل در ساخت طبقه هفتم تمامی مقررات ساختمانی را رعایت کرده و بر اساس مجوزهای صادره از ناحیه شهرداری منطقه اقدام کرده است.

وی می گوید:در جواز اولیه این پاساژ که سال 74-75 صادر شده، حدود 85 متر از طبقه هفتم آمده است همچنین در جواز دوم که در خصوص توسعه طبقه هفتم که در سال 88 صادر شده، این طبقه به 600 متر توسعه یافته و در اسفند ماه سال 91، بر اساس مستندات موجود، کل طبقه هفتم کامل شده و جواز 2 هزار و اندی متر برای طبقه هفتم مشابه طبقات پایین صادر شده است.

وکیل پایه یک دادگستری در ادامه افزود: نکته بسیار مهم اینکه ساخت طبقه هفتم در جلوی دید مامورین و متصدیان شهرداری و سیستم های نظارتی در طول ماه ها صورت گرفته است. آیا باورکردنی است چنین ساخت و سازی در شهر تهران و در معروف ترین مجتمع فروش موبایل کشور ساخته شود و شهرداری و واحدهای نظارتی متوجه آن نشوند و با چنین به اصطلاح تخلف آشکاری برخورد نکنند؟

به هر حال فارغ از اینکه کدام طرف ماجرا درست می گویند حکم کمیسیون ماده 100 همچنان اجرایی نشده برخی از مغازه داران و کسبه این پاساژ بلاتکلیفند و بقیه هم از کم شدن مشتری شکایت دارند. اعضای شورای شهر بارها به عدم توجه به حکم تخریب اعتراض کرده اند هر روز چندین خبر در خصوص آخرین وضعیت این ماجرا روی خروجی خبرگزاری ها قرار می گیرد اما طبقه هفتم همچنان پابرجاست .

ظاهرا قرار نیست فعلا به اما و اگرها پاسخ داده شود. علاء الدین و نزدیکانش سکوت اختیار کرده اند شهرداری پاسخگو نیست و هیچکس نمی داند با چه پشتوانه ای این حکم قانونی اجرایی نمی شود.کسی چه میداند شاید پشت علاء الدین به غول چراغ جادو گرم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار