تابناک تهران - شهرداری تهران این روزها پرخبر است... از قطع درختان و مشکلات آبنماهای بوستان ها گرفته تا املاک نجومی و حادثه های پی درپی مترو و ده ها مشکل ریز و درشت دیگر ... اما شاید هیچ کدام مانند املاک نجومی و حوادث مترو از نشست زمین و کارگاه ها تا حوادث مرگبار این چند روزه سروصدا به پا نکرده باشند...
کد خبر: ۳۰۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 05 October 2016
حالا قصه دنباله دار املاک نجومی است که قرار است شهردار تهران را در کمیسیون عمران مجلس حاضر کند تا جوابگوی سؤالات نمایندگان باشد. ماجرای املاک نجومی از آنجا آغاز شد که یک چهره اصلاح‌طلب شورای شهر، در سایت خود چند بند از یک گزارش مقدماتی را منتشر کرد و اسم آن را پروژه زمین‌های نجومی گذاشت و اسم افرادی را هم ردیف کرد که از شهرداری زمین‌هایی به نصف قیمت و اقساط طولانی مدت گرفته‌اند. با انتشار این لیست همه نگاهها از پاستور به سمت بهشت برگشت. همه منتظر بودند تا ببینند در شهرداری چگونه با این املاک نجومی برخورد می شود.
 
در این سوی ماجرا، شهردار تهران در نامه ای سرگشاده به دادستان خواستار رسیدگی به این پرونده شد. محمدباقر قالیباف در نامه ای به دادستان کل کشور تاکید کرد: "باید در صورت اثبات جرم درخصوص استفاده غیرقانونی از امکانات بیت‌المال بدون هیچ اغماضی مطابق قانون برخورد شود، همان طور که همچنان که اگر اثبات شد جرمی صورت نگرفته باید با کسانی که آبروی افراد و حیثیت مجموعه خدمتگزار شهرداری تهران را هدف قرار دادند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی و کارگزاران آن وارد ساختند نیز قاطعانه برخورد شود."
 امنیت یا توسعه ؟؟؟ مسئله این است !!!
و حالا طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس کلید خورده و با توجه به ارجاع شدن این طرح به کمیسیون عمران، شهردار تهران باید در مجلس حاضر شود.
 
اما داستان های دنباله دار شهرداری تنها به املاک نجومی ختم نمیشود، ای کاش به باقی مسائل هم اینقدر توجه شود تا تکلیف برخی موارد نیز روشن شود... این برخی مواردی که می گوییم "حفظ جان و سلامت شهروندان" است همان امنیت...
 
امنیتی که این روزها شهروندان تهرانی در خیابان  و مترو کمتر احساس می کنند، خطر نشست زمین یا کارگاه های مترو،  یا خطر عدم رعایت مسائل ایمنی در ایستگاه ها...
 
متروی تهران روزهای پرحادثه را سپری می‌کند. دوحادثه خونین در دو روز متوالی. نخستین حادثه خونین مترو یکشنبه حوالی ساعت ٧ بعدازظهر در ایستگاه شادمان اتفاق افتاد. دختر ٣١ساله‌ای در این ایستگاه پس از برخورد سرش با قطار جانش را از دست داد. حادثه دوم اما دوشنبه ساعت ٣ بعدازظهر چند کیلومتر آن‌طرف‌تر در ایستگاه میدان شهدا جان یک پیر مرد ٦٥ساله را گرفت.
 
البته مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی مترو، در باره هر دو حادثه صحبت کرد. احسان مقدم علت حادثه ایستگاه شادمان را رعایت نکردن فاصله ایمنی و بی‌توجهی دخترجوان به هشدارهای مأموران مترو عنوان کرد: "به هنگام ورود قطار مترو توسط بلندگوی ایستگاه‌ها مکرر اعلام می‌شود که مسافران از خط زرد (قسمت اضطراری حریم ریلی) فاصله بگیرند که متأسفانه این دخترجوان بی‌توجه به اخطارها با قطار درحال توقف برخورد کرد." به گفته مدیر روابط عمومی شرکت مترو تهران تکنیسین‌های اورژانس تهران با حضور درمحل حادثه مصدوم را به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل کردند اما این دخترجوان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.
 
همچنین درباره حادثه دوم در ایستگاه شهدا گفت: "هنوز مشخص نیست که قصد او خودکشی بوده یا این‌که تعادل خود را از دست داده و داخل حریم ریلی افتاده است."
 
البته با توجه به سابقه این حوادث در ٦ مهرماه‌ سال گذشته و جان باختن دختری به نام مرجان در حادثه ای تقریبا شبیه اتفاقی که یکشنبه در ایستگاه متروی شادمان برای رقیه افتاد و نتیجه ماجرا این شد که هیچ شکایتی از شهرداری انجام نشد و دلیل مرگ افت فشار و از دست دادن تعادل در متوفی اعلام شد، انتظار میرود بازهم شهرداری و شرکت متروی تهران تبرئه خواهند شد...
 
معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای شورای اسلامی شهر تهران، در پی این حوادث اظهار داشت: "سال گذشته طرح ایمنی دربهای پی اس تی در شورا مطرح شد اما شهرداری تهران اعلام کرد که ایمنی برای ما اولویت ندارد چراکه باید مترو را توسعه دهیم، و گفتند که امکان نصب درب‌های پی اس تی در ایستگاه‌ها وجود ندارد."
 
واقعا توسعه مترو مهم تر از امنیت شهروندان است؟؟؟؟؟ به نظر شما شهرداری تهران باید اول امنیت را مدنظر قرار دهد یا توسعه را؟؟؟ آیا بهتر نیست مسئله امنیت مترو هم مانند املاک نجومی پیگیری شود و طرح تحقیق و تفحصی هم در این باره به گردش بیفتد؟؟؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار