مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درمراسم ساماندهی و انتقال صنف اوراق کننده های اتومبیل با بیان اینکه انتقال صنوف مزاحم در پایتخت از وظایف شرکت ساماندهی است، گفت: از سال 69 براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مشخص شد که انتقال 33 رسته شغلی در دستور کار قرار گیرد که براین اساس صنوفی همچون ریخته گران، چرم سازان، سنگ بری ها و همچنین اوراق چی ها جزو این گروه قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۰۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 01 October 2016
کامران زنگیشه با بیان اینکه در دوران مدیریت شهردار تهران شاهد انتقال این صنوف از مرکز شهر بوده ایم، خاطرنشان کرد: انتقال هزار واحد ریختگری به شهرک شمس آباد و انتقال چرم سازان به شهرک چرمشیر ازجمله این موضوعات بود که در حال حاضر با همکاری استانداری، دادستان تهران و اتحادیه ها همچنان ادامه دارد.
 
وی با ابراز امیدواری در خصوص اینکه که در حال حاضر با هماهنگی صنف اوراق چی ها این صنف در شهرکی به وسعت 22 هکتار در کیلومتر 15 جاده خاوران مستقر خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر 1250 سوله در این شهرک ساخته شده که لوله گذاری های گاز نیز انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: در پی انتقال این صنف از منطقه شوش، طرح تفصیلی پهنه تجاری در دستور کار قرار گرفته است. این در حالی است که در زمینه تغییر کاربری مکان فعلی این صنف در میدان شوش به مجتمع تجاری در خور شان تبدیل می شود.
 
زنگیشه با تاکید بر اینکه با تمام توان در خدمت هستیم تا مکان فعلی این صنف در میدان شوش به یک قطب تجاری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور امروز پنجاه کلید از واحد های صنفی اوراق چی ها به این افراد تحویل داده می شود که این کار تا هفته آینده ادامه داشته تا نواقص این طرح به طور کلی مرتفع شود.

 افزایش قیمت ملک اوراق چی ها در میدان شوش؛ به زودی
 
علی اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 با بیان اینکه شغل اوراق چی و اوراق کننده های اتومبیل جزو مشاغل سخت است، اما باید در چارچوب عمل شود، گفت: از سال 69 تا کنون به دنبال انتقال این صنف بوده ایم که اگر شهرداری این کار را دنبال نمی کرد این صنف هنوز در مرکز شهر تهران با تمامی مشکلات حضور داشتند.
 
وی با اشاره به 11 گاراژ و 800 واحد صنفی اوراق چی که در محله شوش فعالیت داشتند، گفت: مالکیت این واحدها بسیار ارزان بود به طریقی که در قسمت شمالی خیابان فدائیان اسلام یک ملک تجاری متری 100میلیون تومان به فروش می رسد اما در قسمت پایینی ساختمان و در مکان فعلی اوراق چی ها ، ارزش قیمت زمین بسیار پایین است که با ساماندهی این صنف قیمت ملک این محدوده نیز افزایش خواهد یافت .

 همکاری ناجا و شهرداری تهران در جهت کاهش جرایم و معضلات پایتخت

عباس علی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه همکاری ما با شهرداری در خصوص انتقال صنف اوراق کننده های اتومبیل از 5 سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: به اندازه انگشتان دو دست افراد مشکل دار و مساله دار در این صنف وجود ندارند اما برخی افراد موجب بدنامی این صنف شده بودند چرا که شاهد سرقت های عدیده خودرو در داخل این صنف بودیم .
 
وی با بیان اینکه براساس طرحی که از سال 90 کلید خورد ، 5 اتحادیه و صنف جزو مشاغل مزاحم قلمداد شدند، اظهارداشت: در گذشته سهم قطعات حوزه سرقت لوازم داخل خودرو 50 درصد جرایم را شامل می شد اما از زمان همکاری پلیس آگاهی تهران بزرگ با شهرداری در خصوص ساماندهی این صنف کارهای بسیار خوبی انجام شده است .
 
رییس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه جابه جایی این صنف براساس توافقات انجام شده در دستور کار قرار گرفت، اذعان کرد: این که در محل فعلی این صنف در میدان شوش فضای سبز دیده شود چون ممکن است باعث تجمع معتادان و مصرف کننده مواد مخدر شود به هیچ وجه مد نظر ما نبوده اما با تغییر کاربری این مکان به مجتمع تجاری بسیار موافق هستیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این مجتمع‌های جدید دارای پارکینگ باشند، افزود: در محدوده میدان شوش و به دلیل حضور صنف بلور فروشان و عدم تعبیه پارکینگ در مجتمع ها و پاساژ ها شاهد ترافیک و پارک دوبل خودروها در این محدوده هستیم که با احداث پارکینگ این مشکل به طور کلی مرتفع خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه 15، سردار محمدیان با اشاره به همکاری ناجا و شهرداری تهران در زمینه حل مشکلات و معضلات شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر در جهت کاهش جرایم و معضلات در پایتخت قدم برداریم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارآگاه
|
Germany
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
آقای عباسعلی محمدیان و جانشین وی برای این همکاری از شهرداری ۱۷۳ متر املاک نجومی در تجریش دریافت کرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار