نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به درصد تولیدی پسته در کرمان گفت: در 13 استان کشور تولید پسته داریم اما 75 درصد پسته ایران در کرمان تولید می‌شود به طوری که پسته رتبه اول صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده است و باید بازار اسفبار امروز این صنعت ارزآور کشور را بهبود یابیم.
کد خبر: ۳۰۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 30 September 2016
"محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز 9 مهرماه در اولین جشنواره انار چترود با حضور استاندار کرمان گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته و امیدواریم این برنامه‌ها در برنامه ششم توسعه لحاظ شود تا تحولات پایه ای در ایران ایجاد گردد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در این چند دهه رخ داده حاکی از آن است که از ظرفیت های اقتصادی کشور بطور کامل استفاده نگردیده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی ارگانیک ارزش افزوده بیشتری دارند، اظهار کرد: بازار پسته به دلیل عدم مدیریت صحیح دچار مشکل گردیده است، به گونه ای که قیمت آن حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در صد تولیدی پسته در کرمان افزود: در 13 استان کشور تولید پسته داریم اما 75 درصد پسته ایران در کرمان تولید می گردد به طوری که پسته رتبه اول صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده است و باید بازار اسفبار امروز این صنعت ارزآور کشور را بهبود یابیم.

پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص آفت پسته که این روزها باعث ضرر و زیان کشاورزان گردیده است، باید فکری اندیشیده شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار