معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در ابعاد امنیتی دولت پشتیبانی‌های لازم را از نیروهای مسلح و اطلاعاتی داشته و با وجود گرفتاری‌هایی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین مناطق دنیاست و اجازه نداده کوچکترین فعالیت تروریستی در کشور انجام شود.
کد خبر: ۳۰۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 27 September 2016
محمد حسین مقیمی در  هشتمین نشست شورای اداری هرمزگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: جمهوری اسلامی در تدارک پیشرفت خود بود که دشمنان جنگی همه جانبه را علیه کشور ما انجام دادند و در دفاع مقدس نیروهای مردمی و دولت همه از نیروهای مسلح پشتیبانی کردند تا دشمن را از خاک کشور بیرون کنیم و همه کشور در این راه شهید داد و مقاومت کرد تا در جنگ پیروز شدیم.

وی ادامه داد: امروز پشتیبانی مردم از نظام موجب شده با افتخار بتوانیم از دستاوردهای انقلاب و خون شهدا دفاع کنیم.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید، افزود: این دولت توانست در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف با ایجاد امید و نشاط در مردم قدم های بزرگی را بردارد.

مقیمی تصریح کرد: در ابعاد امنیتی دولت پشتیبانی‌های لازم را از نیروهای مسلح و اطلاعاتی داشته و با وجود گرفتاری‌هایی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین مناطق دنیاست و اجازه نداده کوچکترین فعالیت تروریستی در کشور انجام شود.

وی گفت: با وجود آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد، تلاش دولت بر این بوده که نشاط اجتماعی ایجاد کند، گزارشی را وزارت کشور تهیه کرد که نتیجه این مطالعات به رهبری ارائه شد و فرمودند باید اقدامات موثری برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام شود و هر شش ماه یک بار گزارش فعالیت‌های اجتماعی به ایشان ارائه شود و در چندین موضوع اعتیاد، طلاق، اخلاق اجتماعی و حاشیه نشینی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد که در همه استان‌های کشور اقدامات موثری در حال انجام است تا به نشاط اجتماعی که مد نظر نظام اسلامی است دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت از ابتدای فعالیت خود این حق را برای همه مردم می‌دانسته که فضا را برای فعالیت همه گروه‌ها و احزاب باز کند و فعالیت‌های سیاسی بر مدار قانون قرار گیرد که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد و اوج این نشاط سیاسی را در انتخابات هفتم اسفند 94 شاهد بودیم و همه گروه های سیاسی هزاران جلسه و فعالیت های انتخاباتی در کشور انجام دادند و همه حرف های خود را مطرح کردند و اوج مردم سالاری و حضور مردم را در این انتخابات دیدیم که در آرامش و امنیت کامل انجام شد که از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید این نشاط سیاسی بود.

مقیمی دغدغه اصلی دولت در کنار امنیت را معیشت و اقتصاد مردم دانست و عنوان کرد: در ابتدای فعالیت دولت مشکلات اقتصادی بسیار زیادی در کشور وجود داشت و دولت با رهنمودهای رهبری و پشتیبانی مردم و امیدی که در مردم وجود داشت که اقتصاد کشور شکوفا می شود کار را شروع و موفقیت های خوبی دست پیدا کرد و با اولویت بندی تورم مهار و از 40 درصد به 9 درصد رسید که مردم با امید و اعتماد به دولت کمک کردند و رشد اقتصادی منفی 6.7 درصد با تلاش دولت امروز به رشد 4.4 درصد رسیدیم و تا هشت درصد رشد هدف گذاری شده در چشم انداز فاصله داریم و راه سخت و جدی را در پیش داریم و باید بیش از این کار کنیم

وی گفت: رشد اقتصادی با سرمایه گذاری به دست می‌آید و تا موانع سرمایه گذاری برداشته نشود به این رشد نخواهیم رسید و برای جلب سرمایه گذاری خارجی روابط با دنیا تنظیم و برجام به امضا رسید و راه باز شد تا موانع برداشته شود.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید از شرایط مناسب ایجاد شده استفاده کنیم، اضافه کرد: این شرایط به ما برای برداشتن قدم های مناسب اقتصادی استفاده کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: امسال تصمیماتی برای فعال سازی واحدهای تولیدی و واگذاری پروژه های نیمه تمام اتخاذ شد و با این روند از رکود عبور کنیم شرایط برای جهش اقتصادی فراهم می شود که لازمه آن این است که همه به موقع و درست کار کنیم.

وی ادامه داد: باید بهره وری را در سازمان‌ها افزایش دهیم و از نیروی انسانی باید درست استفاده و روش‌های نوین مدیریتی را اعمال کنیم و در قانون برنامه دو و نیم درصد از رشد اقتصادی ما مربوط به بهره‌وری است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: دولت در زمینه معیشت و مسائل اقتصادی عزم جدی دارد و مردم در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌اند و به دولت اعتماد داشته‌اند و ما به عنوان دستگاه‌های دولتی باید به اعتماد و امید مردم بها دهیم و تکریم ارباب رجوع از مهترین کارها در دستگاه‌های دولتی قرار گیرد و از کارهایی که موجب نارضایتی مردم می‌شود به طور جد خودداری کنیم و تکریم ارباب رجوع از مسائلی است که این دولت برای آن اولویت قائل است.

مقیمی گفت: دولت این سه سال ارزش پول ملی را حفظ کرده و حاضر نشده پول بدون پشتوانه چاپ کند و باید در ارتباط با خدمات رسانی به مردم فعالیت ها را به شکلی انجام دهیم رضایتمندی افزایش یابد.

وی افزود: از دیگر مسائل مهم اقتصاد مقاومتی است که همه دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه وظیفه و نقش دارند تا 24 سیاست اقتصاد مقاومتی اجرایی شود تا اقتصاد کشور در مقابله تکانه های سنگین مقاومت داشته باشد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه برای اولین بار تراز تجارت و صادرات کشور مثبت شده، اضافه کرد: دولت براساس تقسیم کار امور را به پیش برده و امروز در شرایط بسیار خوبی نسبت به گذشته قرار داریم.

مقیمی در پایان با بیان اینکه در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را در پیش داریم، عنوان کرد: در انتخابات سه اصل را مد نظر قرار داریم این‌که رای مردم حق الناس است و باید از آن صیانت کنیم و قانون را اجرا کنیم و بی طرف باشیم که این سه اصل به خوبی اجرا شد و در انتخابات آینده هم به این سه اصل توجه خواهیم کرد تا انتخابات با شکوه و خوبی باشد و اوج نشاط سیاسی و اجتماعی را شاهد باشیم. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار