کد خبر: ۳۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 02 May 2015

احیای «بلدیه طهران» از دو سال پیش و با تائید مهدی حجت،قائم‌مقام وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مهر اجرائی شدن خورد.

به گزارش ایسنا،از حدود یک ماه پیش با حذف سامانه‌ی تاکسیرانی در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، کار گودبرداری برای اجرایی شدن طرحی که به آن «احیای بلدیه‌ی طهران» گفته می‌شود،آغاز شده است. این طرح در میدان توپخانه‌ی تهران به صورت شبانه‌روز در حال اجرائی شدن است. در میدانی که ضلع شرقی‌اش بانک «شاهی (بازرگانی)»، ضلع شمال‌غربی‌اش بنای تاریخی موزه 13 آبان (استاد صنعتی)، در غرب‌اش مجموعه میدان مشق و در نهایت در حریم مجموعه جهانی کاخ گلستان قرار دارد.

ستاره قاسمی،مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران که از این به بعد قرار است پرسش‌های خبرنگاران را پس از تائید رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران یا سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی تهران پاسخ دهد، درباره‌ی این طرح به خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا گفت: حدود دو سال گذشته جلسه‌ای در این زمینه در دفتر مهدی حجت، قائم مقام وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی تهران، برگزار و این طرح تائید شد.

او توضیح داد:مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از دو سال پیش در جریان این امر بوده است اما اجرای این طرح بهسازی که از یک ماه گذشته آغاز شده، بدون اطلاع میراث فرهنگی بوده و شهرداری زمان اجرای پروژه را به ما اعلام نکرده بود که قرار است مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در نامه‌ای به شهرداری، ناظر این اداره کل را معرفی کند.

وی درباره‌ی گودبرداری در حال انجام در این بخش از سومین میدان تاریخی تهران نیز به ایسنا گفت:‌ قرار شد یک کارشناس از میراث فرهنگی میزان گودبرداری را بررسی و نظر خود را درباره‌ی آن اعلام کند.

به گزارش ایسنا،ساختمان «بلدیه طهران قدیم» در ضلع شمالی میدان توپخانه بود،جایی‌که در دوره «سیدضیاء طباطبایی» و در 90 روز ساخته شد تا به عنوان بنای شهرداری مورد استفاده قرار بگیرد، اما در سال 1348 توسط فردی به نام "نیک‌پی" تخریب شد تا امروز که شهرداری تهران در طرحی قصد دارد آن را احیا کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار