گروه تروریستی، تکفیری داعش، در یورش برق آسا و غافلگیرانه نیروهای عراقی در سپیده دم سه شنبه خسارات سنگینی را متحمل شده است و براساس گزارش فرماندهان میدانی، این گروه تعادل خود را در محور جنوبی، محل شدیدترین زدوخوردهای چند ساعت گذشته از دست داده است.
کد خبر: ۲۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 20 September 2016
نیروهای عراقی، بامداد سه شنبه از سه محور به شهر الشرقاط، آخرین شهر تحت اشغال داعش در استان صلاح الدین و در 45 کیلومتری شمال تکریت مرکز استان، هجوم بردند و در ساعات اولیه توانستند چندین روستا را آزاد کنند. 
با آغاز عملیات، در سه روستای العیثه، الخضرانیه و السویدان، پرچم های سفید را بالا بردند و این مناطق با کمترین خسارات آزاد شد اما در روستاهای الخدعان و المسیحلی، آنگونه که منابع گفته اند، رویارویی سنگینی میان نیروهای عملیاتی و گروه تروریستی داعش رخ داد. 
نیروهای عراقی ظهر سه شنبه وارد روستای الجغایفه شدند و سپس از طریق تپه های الباج به حومه های روستای 'جمیله جدیده' رسیدند.
منابع امنیتی الحشدالشعبی نیز گفته اند که داعش به دنبال ساعت ها نبرد در جبهه جنوبی تعادل خود را در این محور بطور کامل از دست داده و در روستای الزویه خسارات و تلفات سنگینی متحمل شده است.
این منابع می گویند، عملیات در روز اول با کمترین خسارات و تلفات مردمی و نیروهای عراقی همراه بوده است و برخی منابع نیز گفته اند که زمان این عملیات چندان بطول نخواهد انجامید. 
مشعان الجبوری نماینده مردم صلاح الدین در پارلمان عراق، در این خصوص ضمن اشاره به ارزش پیروزی های روز سه شنبه در جبهه الشرقاط ، گفت که انتظار داریم این شهر بین 4 تا 6 روز آزاد شود.
وی به قدرت نیروهای ارتش و الحشدالشعبی و عشایر عمل کننده در عملیات الشرقاط اشاره کرد و گفت، داعش از مدت ها قبل اقدام به تحکیم مواضع خود در این شهر کرده بود و کمک های زیادی از الحویجه برای این گروهی تروریستی رسیده بود.
این نماینده استان صلاح الدین گفت که براساس اطلاعات دریافتی اش، نبردهای سنگینی در محورهای مختلف جریان دارد.
یک تحلیلگر امنیتی عراق نیز در مطلبی در صفحه شخصی خود در فیسبوک ترکیب نیروهای شرکت کننده در عملیات اخیر در الشرقاط را بطور کامل شرح داده است. 
به گفته هشام الهاشمی، در عملیات جاری، لشکرهای 9 و 16 ارتش عراق، گردان هایی از الحشدالشعبی، به همراه سه گردان از نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم، نیروهای الحشدالعشایری از عشایر الجبور، جمیله و نیز یک تیپ از پلیس اتحادیه عراق مشارکت دارند.
نیروهای عراقی، در راس آن الحشدالشعبی، در عملیات آزادسازی فلوجه در ماه ژوئن و جزیره خالدیه درماه آگوست گذشته، قدرت خود را به رخ کشیدند و مناطق وسیعی در غرب استان الانبار و در نزدیکی های بغداد را از لوث داعش پاک کردند. 
حیدرالعبادی که برای شرکت در هفتادویکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، بامداد سه شنبه خبر آغاز عملیات در الشرقاط، آخرین قلعه داعش تروریستی در استان صلاح الدین و نیز عملیات نیروهای عراقی در جزیره های هیت، البغدادی و الرمادی در استان الانبار را از نیویورک اعلام کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار