مدیرکل بحران استانداری قزوین خبرداد:
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با بروز پدیده ریزگرد در قزوین، هوای شهر آلوده است و سالمندان باید از خروج غیر ضروری خودداری کنند.
کد خبر: ۲۹۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 17 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رضا گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: امروز، هوای قزوین به علت وجود ریزگرد، آلوده است و از شهروندان انتظار داریم این آلودگی را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تصریح کرد: به علت آلودگی هوای قزوین و برخی از شهرهای استان و بروز پدیده ریزگرد از مردم درخواست می شود پنجره ها را ببندند و در صورت غیر ضروری در فضای آزاد قرار نگیرند.

گروسی یادآورشد: در پی قرار گرفتن وضعیت هوای قزوین و برخی از شهرهای استان در شرایط ناسالم از نظر آلودگی هوا به ریزگردها و وجود شرایط ناسالم براساس پایش های طبقه بندی شاخص کیفیت هوا و ایجاد مشکل برای گروههای حساس ضروری است  افراد از ماسک بعنوان یکی از راه‌های حفاظت از خود دربرابر آلودگی هوا استفاده کرده وازحضور و فعالیت غیرضروری تا رفع آلودگی در فضاهای آزاد خودداری کنند.

وی بیان کرد: در صورت الزام به حضور در فضای آزاد حاوی ریزگردها این زمان را به حداقل ممکن کاهش دهید و از باز نگاه داشتن درب و پنجره ها و از نفوذ گرد و غبار به داخل منزل، محل کار و اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جلوگیری کنید.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان درخواست می شود امروز از تردد غیرضروری در فضاهای باز بپرهیزند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

گروسی در ادامه خواستار استفاده بیشتر خانواده ها از مایعات، لبنیات و میوه و سبزیجات تازه شد و به ورزشکاران توصیه کرد از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند.

با توجه به پیش بینی هواشناسی استان بدلیل وزش باد از فردا از میزان الودگی هوا کاسته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار