مدیرکل کمیته امداد قزوین از رشد ۲۳ درصدی زکات در این استان خبر داد و گفت: از کل مبلغ زکات سال پیش ۴۲ میلیارد تومان آن در امور محرومین هزینه شده است و مابقی در پروژه‌های عمرانی همان بخشی که زکات در آن جمع‌آوری شده است هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹ 20 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، ناصر ظاهری در نشست شورای زکات استان قزوین که شنبه یکم اردیبهشت برگزار شد، با ارائه گزارش از عملکرد دبیرخانه شورای زکات، اظهار کرد: در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان توسط مؤدیان زکات به دبیرخانه شورای زکات پرداخت شده است که نسبت به سال پیش از آن ۲۳ درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: از کل مبلغ زکات سال پیش ۴۲ میلیارد تومان آن در امور محرومین هزینه شده است و مابقی در پروژه‌های عمرانی همان بخشی که زکات در آن جمع‌آوری شده، هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های تکریمی، ترویجی زکات در روستا‌های برتر در بحث زکات از جمله ابتکارات استان قزوین بود که در حال حاضر به صورت کشوری در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: از ۵۱۵ مسکن مددجویی که در سال گذشته در اختیار مددجویان قرار گرفت تعداد ۵۰ قطعه زمین این منازل از محل زکات تأمین شده است.

ظاهری در پایان گفت: با مشارکت خوب مردم نیکوکار قزوین و تشریح مسئله زکات فطره و تبیین اهمیت آن توسط امامان جمعه و جماعات شهرستان‌ها، همکاری امور مساجد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات تاکنون مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان زکات فطره و کفارات جمع‌آوری شده که ۷۳ درصد از برنامه پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۳ را محقق کرده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار