مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گردهمایی سراسری مدیران شرکت‌های زیرمجموعه با اشاره به نامگذاری سال ٩٥ با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، مقوله‌های بهره‌وری، کارایی و اثربخشی را محورهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
کد خبر: ۲۹۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹ 11 April 2016
محمد پرورش با بیان این‌که کارگروه اقتصاد مقاومتی در دولت تشکیل شده است گفت: در همین زمینه کارگروهی در شرکت برای تدوین برنامه‌ها و جهت‌دهی به فعالیت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی تشکیل خواهد شد.

او ادامه داد: امسال باید از شعار فاصله بگیریم و عمل کنیم و برای این مهم میثاقی با یکدیگر ببندیم تا با سرلوحه قرادادن بهره‌وری و کارایی، کارنامه قابل دفاعی از خود در این سال به یادگار بگذاریم.

پرورش با تاکید بر بحث بهره‌وری در کارها و وجود ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های تخصصی در ساختار شرکت تصریح کرد: یک پرسش ساده این است که ما در قبال این حجم نیروی انسانی، بهره‌وری متناسبی داشته‌ایم؟

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: باور ما این است که از هر حیث از نیروی انسانی شرکت حمایت و نیازهای آن را تامین کنیم و در قبال آن انتظار داریم با مسئولیت‌پذیری و تعلق خاطر به رسالت و ماموریت شرکت عمل کنند.

او ادامه داد: در سال جدید انتظار این است که بدنه کارشناسی شرکت به معنای کامل کلمه کارها را به صورت کارشناسی انجام دهد؛ چراکه سرمایه اصلی شرکت، نیروی انسانی متخصص آن است و در کنار آن است که مقوله مشاوره‌گیری اهمیت می‌یابد.

مدیرعامل آبفای استان تهران در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت ایجاد فضای مناسب برای مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: باید فضای سالمی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم و در کنار آن نظارت دقیق و مستمری بر روند فعالیت‌ها داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره آبفای استان تهران گفت: هیچ کاری به سرمنزل مقصود نخواهد رسید مگر این‌که برنامه‌ریزی مدونی در پشت آن باشد و بنابراین از همه بخش‌ها و مدیریت‌ها انتظار می‌رود برنامه‌ریزی اصولی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

پرورش طرح‌های شهر و ناحیه‌محوری را ابزار مناسبی برای تمرکززدایی از فعالیت‌ها قلمداد کرد و ادامه داد: تاکید ما بر ادامه روند شهر‌محوری و ناحیه‌محوری برخاسته از ضرورت پرهیز از فرایندهای پیچیده و دست‌وپاگیر اداری و ایجاد چابکی در ساختار است که طی آن هر بخشی در حوزه کاری‌اش ابتکار عمل داشته باشد.

فرازهای دیگر سخنان مدیرعامل آبفای استان تهران:

کاهش درصد آب بدون درآمد یکی از اولویت‌های کاری ما در سال ٩٥ خواهد بود.

شایسته است مقوله جانشین‌پروری در همه مدیریت‌ها مد نظر قرار گیرد.

تلاش خواهیم کرد در سال ٩٥ طرح فاضلاب شهرهای استان تهران در یک چارچوب عملیاتی نهایی شود.

از مدیران شرکت انتظار داریم انگیزه نیروها را ارتقا دهند و از به وجود آمدن زمینه دلسردی و سرخوردگی آنان جلوگیری کنند.

نظام پیشنهادها در زمینه ارتقا کیفیت فرایندهای کاری می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

از یکایک مدیران عامل انتظار داریم بحث شایسته‌سالاری را سرلوحه گزینش‌ها و انتصاب‌های خود قرار دهند.

با توجه به بازنشستگی شمار قابل ملاحظه‌ای از نیروها در پایان سال گذشته، شایسته است به منظور توان‌مندسازی نیروهای جوان، آموزش‌های لازم و بحث استعدادیابی مد نظر قرار گیرد.

مدیریت اطلاعات و به‌روزرسانی بانک داده‌های شرکت بسیار حائز اهمیت است.

در حوزه روابط عمومی باید به مقولاتی مانند اثربخشی فعالیت‌ها و رابطه تنگاتنگ شیوه‌های مصرف مردم و فرهنگ آنان توجه کرد.

حوزه G.I.S داری اهمیت راهبردی است و با توجه به همین اهمیت، شخصا در کنار همکاران این حوزه کارهای را پیگیری می‌کنیم.

با توجه به تهدیدهای بالقوه امنیتی نظیر آن‌چه در کشورهای همسایه وجود دارد، توجه به ضرایب امنیتی تاسیسات شرکت اهمیت وافری دارد.

منشور کیفیت شرکت تدوین شده است که نقشه راه مناسبی برای فعالیت‌های این حوزه به شمار می‌رود.

تعمیرات و نگه‌داری (PM) از دیگر اولویت‌های کاری در حوزه بهره‌برداری محسوب می‌شود.

کارنامه آبفای استان تهران در سال ٩٤ بسیار درخشان بود و به یاری خداوند در سال پیش رو نیز بتوانیم در خدمت به مردم سربلند باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار