رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص زمینی 20 هزار متری در شهر آفتاب برای انتقال ساختمان مرکزی فرماندهی مدیریت بحران کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 06 September 2016
اسماعیل نجار، درباره سرانجام انتخاب مکانی برای ساخت ساختمان مرکزی مدیریت بحران اظهار کرد: برای ایجاد یک مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران به زمینی احتیاج داشتیم که دارای ویژگی های مورد نیاز برای امداد رسانی در بحران باشد؛ این زمین می بایست دسترسی سریع به شبکه بزرگراهی، شبکه ریلی و همچنین شبکه فرودگاهی داشته باشد و از سوی دیگر با گسل‌ها و مسیل‌ها و کانون‌های دیگر مخاطرات نیز فاصله داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این ساختمان برای کنترل و مدیریت بحران در سراسر کشور ساخته شده و باید امکان مانیتورینگ سراسر کشور نیز در آن وجود داشته باشد، گفت: این ساختمان باید در محلی ساخته می‌شد که تاسیسات زیربنایی همچون، آب، برق، گاز، تلفن و ... نیز در آن وجود داشته باشد تا بتوان در شرایط عادی از آنها استفاده شود، از سوی دیگر باید امکان خودکفایی مجموعه در تامین نیازهای اولیه‌اش در شرایط بحران نیز وجود داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ابتدا قطعه زمینی در مجاورت فرودگاه مهرآباد و در نزدیکی تهرانسر به مدیریت بحران داده شده بود، گفت: این زمین شرایط مطلوب برای ساخت مرکز فرماندهی مدیریت بحران کشور را نداشت، پس از آن زمین دیگری به مدیریت بحران پیشنهاد شد که در منطقه ۲۲ شهرداری قرار داشت اما پس از بررسی های لازم این زمین نیز فاقد ویژگی های مدنظر ما بود، سرانجام قطعه زمینی به مساحت حدود  ۲۰ هکتار در محدوده شهر آفتاب برای ساخت مرکز فرماندهی و کنترل و مدیریت بحران کشور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این زمین شرایط ساخت یک مرکز مدیریت بحران  را دارد، گفت: اقدامات اولیه برای مالکیت زمین‌ها که متعلق به حرم مطهر حضرت امام (ره) است انجام و مجوزهای لازم نیز اخذ شده است. عملیات ساخت و ساز آن اجرایی خواهد شد و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مجموعه به بهره برداری برسد.

به گفته نجار، مجموعه مذکور باید با به روزترین استانداردها ساخته شده و علاوه بر اینکه تجهیزات مدرن در آن به کار گرفته می شود دارای مقاومت در برابر زلزله و دیگر حوادث نیز باشد.

وی ادامه داد: در این ساختمان باید امکان استقرار ۲۴ ساعته و دائمی دستگاه ها و کارگروه های مدیریت بحران فراهم شده و امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث و امدادرسانی نیز وجود داشته باشد که تمامی این موارد منظور شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار