به منظور حفظ باغهای قدیمی شمال تهران و محافظت از درختان کهنسال و با ارزش آنها، باغ نظر درمنطقه یک تملک و جهت استفاده شهروندان به تفرجگاه عمومی شهر تهران تبدیل شد.
کد خبر: ۲۹۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 04 September 2016
مهندس مجید نوربخش، معاون امور شهری و محیط زیست  شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهارکرد: اجرای پروژه های بزرگ فضای سبز در منطقه یک در سال های اخیر در بستر اهداف مختلفی صورت گرفته اند که می توان به احداث بوستان های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه، شناسایی باغات قدیمی و در خطر تخریب برای تملک و تبدیل آنها به بوستان و تفرجگاه عمومی و درنتیجه  جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و حفاظت از درختان کهنسال منطقه و به عبارتی تبدیل تهدیدات به فرصتها و... اشاره کرد.

وی گفت: بر همین اساس باغ نظر به مساحت 5500 مترمربع در ناحیه هشت منطقه یک در خیابان شهید لواسانی، خیابان مهدیزاده تملک و پس از اجرای عملیات عمرانی و فضای سبز  به بوستان عمومی و تفرجگاه شهری تبدیل شد.

 وی افزود:  عملیات عمرانی این بوستان به اتمام رسید و در حال حاضر دارای 2 هزار و 100 متر معبر، ساختمان اداری،فضای بازی کودکان و...است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس نوربخش تصریح کرد:  با اتمام عملیات عمرانی تکمیل باغچه ها و کاشت گیاهان  آغاز شد و  در این مرحله  3 هزار و 240 مترمربع فضای سبز با کاشت درختان چنار،  بربریس، یاس هلندی،  گلدان های نسترن،  گلدان های هفت رنگ،  ژونی پروس، اسپیره،  شیرخشت،  پامپاس گراس ایجاد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار