تابناک تهران - این روزها که بحث شهردار شهر پرند موضوعی جدی شده شوررای اسلامی شهر و شهروندان درصدد انتخابی درست هستند، تا شاید شهردار جدید بتواند اول در حوزه خود و بعد هم با رایزنی های حساب شده و دلسوزانه در دیگر حوزه ها به اوضاع شهر رسیدگی کند.
کد خبر: ۲۸۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 30 August 2016
قرار بود همچون نامش حریری ساده یا ابریشمی بی نقش باشد و با مسکنی به وسعت مهر میزبان مردمی از هفت اقلیم ایران شود تا پایتخت مسکن مهر ایران باشد اما از تمام این امید و آرزوها فقط نام پایتخت مسکن مهر ایران را یدک کشده و جمعیت ۲۸هزارنفری را که هر روز هم رو به افزایش است....
 
شهری در ٣٠، ٤٠ کیلومتری پایتخت که می‌گویند از سال ٩٥ به‌یکباره چهره‌اش تغییر کرد. در فاصله پنج‌سال یعنی از سال ٨٥ که احمدی‌نژاد اعلام کرد، مسکن مهر در پرند برپا شود تا سال ٩٠، به جمعیت پنج‌هزار نفری این شهر، ٢٣ هزار نفر اضافه شده است، اما امکانات شهر توسعه پیدا نکرد و شاید تنها بحث ساختن مسکن مهر بود که اهمیت داشت تا آنجا که قسمتی از این شهر را به دست پیمان کاران کره ای سپردند، "شهرک کوزو" که حالا جزء بدنام ترین محله های این شهر است. بیشتر جمعیت پرند را مهاجران شهرستان‌های دیگر تشکیل می‌دهند؛ مهاجرانی که برخی از آنها با مسئله فقر، جدایی و اعتیاد روبه‌رو هستند، آمار بالای خودکشی های دانش آموزان پرند و اعتیاد به مواد "گل" و"گرس" در بین آنها که  اتفاقا زیاد هم رسانه ای نشد به خوبی نمایانگر این مسئله است. اما مشکلات شهر پرند تمامی ندارد از مسائل رفت و آمدی شهروندان گرفته تا کمبود امکاناتی مثل بهداشت و درمان، تعداد کم بانک ها، مدارس خودگردان، کمبود مراکز تفریحی و ورزشی و هزارن مشکل دیگر، که انگار تمام اینها از چشم مسئولین آنقدر دور مانده که  حتی در هفته دولت هم گوشه چشمی هم به آن نشد و هم چنان مظلوم ماند...
 پرند چشم انتظار شهرداری جدید
شهری که شاید این روزها چشم امیدش به شهرداری دلسوز است...و حالا که بحث شهردار شهر پرند موضوعی جدی شده شوررای اسلامی شهر و شهروندان درصدد انتخابی درست هستند، تا شاید شهردار جدید بتواند اول در حوزه خود و بعد هم با رایزنی های حساب شده و دلسوزانه در دیگر حوزه ها به اوضاع شهر رسیدگی کند. بومی نبودن شهردار یکی از دلایل مهم در جریان استیضاح و استعفای شهردار قبلی پرند بود، موضوعی که در حال حاضر هم گویا حل نشده باقی مانده و طبق گفته های اعضای شورای شهر پایتخت مسکن مهر ایران که به تعداد ۲۲نفره ی کاندیداها معترض هستند، برخی از آن ها حتی نام پرند را نشنیده اند و یا ساعتی را در این شهر گذر نکرده اند.
 
زهرا داستانگو مدیر کمیسیون بانوان وسلامت شورای اسلامی شهر پرند در این خصوص، گفت: "تعداد ۲۲ نفر برای مدیر شدن در شهرداری پرند ثبت نام کرده اند بدون اینکه ملاحظاتی برای آن ها در نظر گرفته شود، ،یک لحظه فکر می کنم برای استخدامی در پرند مراجعه کردند و اینگونه استنباط می شود که بیشتر متقاضیان جویای کار هستند تا خدمت به مردم پرند."
 
داستانگو افزود: "تعهد، تخصص، سلامت کار، بومی بودن و تجربه کاری مهمترین اولویت شورای اسلامی شهر پرند برای انتخاب شهردار پایتخت مسکن مهر ایران است."وی با اشاره به اینکه بومی بودن نخستین شرط و ملاک ما برای انتخاب شهردار در پرند است، تصریح کرد: "سالم بودن و سلامت کار، اعتقاد به باورها و ارزشهای انقلاب اسلامی، داشتن تجربه و تعهد از دیگر شرایط ما برای انتخاب شهردار است."
 
نوروزی، نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: "هرکس می خواد شهردار پرند باشد در وهله اول باید متخصص و دلسوز باشد. کسی که می خواهد شهردار شود باید نقشه پرند را چشم بسته بکشد".
 
وی افزود: "شخصی نزد بنده آمد گفت می خواهد شهردار پرند شود به وی گفتم برنامه ات برای پرند چیست؟ گفت می خوام کوچه تراشی کنم و کوچه های ۶ متری را به ۱۰ متری ارتقا دهم. اصلا مگر در پرند کوچه ۶ متری داریم؟؟؟؟؟  ما نمی گذاریم مدیریت نسیم شهر و گلستان بر این شهر حاکم شود."
 
با تمام حکایت های گفته و ناگفته ی پرند این روزها هم منتظر نگاه دلسوزانه و چاره ساز مسئولین به این شهر هستیم و هم امیدوار به انتخاب شهرداری بومی و آشنا به دغدغه های شهروندان تا شاید بتوانیم هرچه زودتر شاهد حریر ساده ی نقش بسته در جنوب غرب پایتخت باشیم...
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار