نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعتراض برخی از نمایندگان به نامه اخیر علی مطهری گفت که نمایندگان در اظهار نظر و رای خود آزادند و در عین حال باید مصالح و منافع ملی را رعایت کنند. افراد باید از این عقده گشایی‌ها نسبت به هر نظری که مطرح می‌شود دست بردارند.
کد خبر: ۲۸۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 28 August 2016
محمدرضا تابش  اظهار کرد: جرم و جنایت منافقین در حق ملت ایران و وطن فروشی آنان و مزدوری رژیم بعث صدام و قدرت‌های استکباری مسایلی است که هیچگاه از خاطره ملت محو نمی شود.

وی افزود: جنایت منافقین آنقدر سنگین است که تطهیر شدنی نیست لذا هر اقدامی که مستقیم و غیرمستقیم این گروهک مرده را احیا کند و به اقدامات ضد بشری آنها مشروعیت بدهد، مطرود است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره در خط مقدم دفاع از حقوق مردم و حتی رعایت حقوق و اخترام متهمین و محکومین در محاکم قضائی بوده و در مقاطع حساس وقتی احساس می کردند کار از مدار قانونی خارج شده یا می شود پیام و تذکر داده و خواستار بازگشت کار به مجاری قانونی شده اند. نمونه آن فرمان 8 ماده امام در آن مقطع حساس بود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر بسیاری از اتفاقات در مقاطع حساسی از انقلاب رخ داده که نیازمند بررسی و آسیب شناسی است اما باید رعایت مصالح و منافع ملی شود و موضوع در مرجع تخصصی ذی‌ربط پیگیری شود.

تابش با اشاره به اعتراض برخی نمایندگان به اظهارات مطهری درباره اعدام‌های سال 67 تصریح کرد: اصل 84 قانون اساسی می‌گوید که نمایندگان حق دارند در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنند و اصل 86 نیز می گوید که نمایندگان در اظهارنظر و رای خود آزادند و نمی‌شود به واسطه نظر یا رایشان آنها را تحت تعقیب قرار داد یا توقیف کرد و این دو اصل طلایی پشتوانه بسیار محکمی برای ایفای وظایف نمایندگان است و نمایندگان می‌توانند اظهارات و مکنونات قلبی خود را بیان کنند.

وی در پایان تاکید کرد: افرادی که هر نقد انتقادی را با تمسک به دین و انقلاب منکوب و آن را چماقی می‌کنند که علیه یک گروه و جناح عمل کند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و چهره جمهوری اسلامی را مخدوش می‌کنند این
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار