دبیر انجمن داروسازان گفت: تقویت انسجام گروه‌های داروسازان، تاکید بر ضرورت تشکل گرایی، تبیین برنامه استراتژیک سالیانه، قدردانی از داروسازان برگزیده و بیان مشکلات داروسازان، از مهمترین دستاوردهای روز داروساز امسال بود.
کد خبر: ۲۸۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 28 August 2016

سید مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران به تشریح جزئیات دستاوردهای روز داروساز پرداخت و اظهار داشت: جشن داروساز، هر ساله بمناسبت زادروز حکیم ذکریای رازی به همت انجمن داروسازان ایران و همراهی سایر گروه های داروساز برگزار می شود و انصاف حکم می‌کند که بگوییم انسجام دوراندیشانه گروه های مختلف داروسازی، باعث مباهات و افتخار جامعه داروسازی کشور است.
 
وی ادامه داد: البته ظرفیت این هم‌افزایی، بیش از این‌ها است و همه تلاش ما متمرکز بر بهینه‌سازی این هم‌افزایی روزافزون است و امیدواریم در نهایت با این انسجام، نظام سلامت کشور را به این نقطه سوق دهیم که از حضور داروسازان به عنوان بهترین مشاوران بیماران و پزشکان بیش از این ها بهره‌برداری کند.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: در مراسم روز داروساز که با حضور بیش از دو هزار داروساز از سراسر کشور برگزار شد، تلاش کردیم استراتژی و نقشه راه انجمن را برای یکسال آینده تبیین کنیم. طبیعتا در این برنامه ها هدف اصلی و نهایی بهبود دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت و افزایش توانمندی های داروسازان در ارائه خدمات دارویی و آموزش های پیشگیرانه است و منطقا در این مسیر رفع مشکلات صنفی داروسازان نیز حائز اهمیت است.
 
به گفته سجادی، ارائه تصویری مطابق با واقع از داروسازان جزء وظایف و رسالت های انجمن داروسازان ایران است. به‌همین دلیل در این روز تلاش کردیم با دعوت از دولتمردان، در خصوص مشکلات و چالش های داروسازان با ایشان یک گفتمان سازنده، فعال و پایدار ایجاد کنیم.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران افزود: خوشبختانه در این مسیر موفق شدیم دغدغه های داروسازان را در حضور وزیر محترم بهداشت، وزیر محترم رفاه، مدیران سازمان غذا و دارو، نمایندگان بانک رفاه به عنوان عامل سوم پرداخت معوقات، اعضاء محترم سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی نظام پزشکی و همچنین بسیاری از سازمان های دیگر مطرح کرده و چاره اندیشی کنیم.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این، ما در روز داروساز، به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی، همچون سال‌های گذشته به زیارت مرقد ایشان و سایر شهدای انقلاب رفتیم و سعی کردیم یاد و خاطره فداکاری ها، ایثارها و مردم داری های ایشان را به عنوان الگوهای گرانقدر تاریخ، زنده نگه داریم.
 
سجادی با اشاره به ضرورت نزدیک شدن هنرمندان و داروسازان با یکدیگر تصریح کرد: امسال برای اولین بار سرود ملی داروسازان توسط انجمن داروسازان ایران به مناسبت یکصدمین سال فعالیت تشکلی داروسازان تهیه و تدارک دیده شد که در جشن روز داروساز رونمایی شد.
 
به گفته سجادی، سرود ملی داروسازان با شعری از استاد عبدالجبار کاکایی و همراهی گروه کر تشریفات ملی ایران، می‌تواند به عنوان سمبل فعالیت های هنری جامعه داروسازی کشور مورد توجه رسانه ها قرار گیرد و امیدواریم که هنرمندان دست در دست داروسازان، زمینه ساز افزایش آگاهی های عمومی مردم در خصوص مولفه های سلامت شوند.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: ضروری است به منظور توسعه همه جانبه سلامت درکشور، فعالیت های رسانه ای با محوریت داروسازان افزایش پیدا کند و این تجربه ای است که در بسیاری از کشور های دنیا آزموده شده و نتیجه بخش بوده است.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های روز داروساز، تجلیل و تقدیر از داروسازان نمونه کشور است؛ به‌هر حال، داروسازی یکی از علومی است که در کشور ما به واسطه تلاش داروسازان حائز بالاترین سرعت رشد تولید علم است.
 
به گفته سجادی، در صنعت نیز تولید محصولات نوین داروئی و توانمندی کشور در تولید انواع مولکول های داروهای شیمیایی، بیوتکنولوژیک و بیولوژیک جزو افتخارات داروسازان است به طوری‌که امروز کشور می تواند ادعا کند که بیش از 97درصد داروی مورد نیاز بیماران را در داخل کشور تولید می کند. همچنین در بخش داروخانه و بیمارستان، داروسازان توانسته اند توانمندی های خود را به اثبات برسانند. به‌همین جهت داروسازان برگزیده، شایسته تقدیر و تجلیل هستند.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران افزود: خداوند را شاکر هستیم که توانستیم امسال نیز از گروه های مختلف علمی، صنفی و چهره های ماندگار داروسازی، در حد توان تقدیر کنیم.
 
وی با اشاره به مشکلات داروسازان ادامه داد: گزارش های داروسازان در این روزها حاکی از آن است که یکی از مهمترین دغدغه های داروسازان، بحث داروخانه های گیاهی و همچنین راه اندازی داروخانه در کلینیک های ویژه است. ضمن اینکه بحث مالیات های سرسام آور برای داروخانه ها نیز تبدیل به یک معضل جدی پیش روی داروسازان شده است. بهمین جهت درخواست عمومی در روز داروساز برمحور حل این معلات متمرکز بود.
 
وی در پایان تصریح کرد: انجمن داروسازان ایران ضمن قدردانی از همه کسانی که در جهت ارتقاء نظام بهداشت و درمان کشور تلاش می کنند، راه برون رفت از بسیار از مشکلات را ضرورت اعتماد مدیران دولتی به آرا و نظارت تشکل های تخصصی می داند. قطعا اگر دولتمردان برای تجربیات شکل گرفته در تشکل ها ارزش قائل باشند، کشور ناچار نخواهد بود که هر ده سال یکبار به سراغ فلسفه اختراع چرخ بگردد.

 

 


بیشتر بخوانید:

داروخانه شبانه روزی 29 فروردین

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار