رئیس اداره محیط زیست تهران خبر داد
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران درباره آبیاری برخی مزارع جنوب تهران با فاضلاب گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری و همچنین جهاد کشاورزی باید بر این مسئله نظارت و مدیریت داشته باشند .
کد خبر: ۲۸۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 28 August 2016
محمدحسین بازگیر  گفت: کار اساسی در زمینه آبیاری مزارع با فاضلاب این است که ابتدا فاضلاب را رفع آلودگی کرده و سپس مزارع را آبیاری کنیم.

وی ادامه داد: باید انهار عمومی و فاضلاب را از انهار کشاورزی جدا کرده و این امر مربوط به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و جهاد کشاورزی می‌شود.

بازگیر بیان کرد: هر زمین کشاورزی الگوی کشت و الگوی آبیاری منحصر به خود را دارد و باید نوع کشت در هر زمین کشاورزی مشخص شود؛ ممکن است در برخی موارد ورود فاضلاب به زمین کشاورزی اجتناب ناپذیر باشد پس باید نوع زمین و کشت آن معلوم شود تا بتوان آن را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید با مزارعی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند برخورد داشته باشد و این زمین‌ها را امحا کند اگر چنانچه محصول از مزرعه بیرون آمد و وارد بازار فروش شد، وزارت بهداشت باید جلوی توزیع این محصولات را بگیرد؛ همچنین ما با شورای شهر، شهرداری، سازمان آب و فاضلاب، و فرمانداری جلساتی را در این خصوص برگزار کرده ایم و بازدیدهای میدانی داشته‌ایم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار