مدیر انتقال خون ایران با اشاره به اینکه نیازکشور ۶۰۰ هزار لیتر پلاسما است گفت: در حال حاضر ظرفیت جمع‌آوری ۳۰۰ هزار لیتر پلاسما در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ 04 February 2015

به گزارش تسنیم از جهرم،علی اکبر پور فتح الله در مراسم تجلیل از خیران انتقال خون با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت جمع‌آوری 300 هزار لیتر پلاسما در کشور وجود دارد اظهار داشت: نیاز کشور 600 هزار لیتر پلاسما و تهیه مشتقات آن است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در مدت 3 سال در این زمینه به خود کفایی می‌رسیم.

مدیر عامل انتقال خون ایران افزود: با فراهم شدن 600 هزار لیتر پلاسما و مشتقات آن نه تنها نیاز داخل را تامین بلکه برخی از ارقام را می‌توان صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 میلیون اهدا کننده خون در کشور وجود دارد بیان کرد: سازمان انتقال خود واسطه‌ای بین ایثارگران و نیازمندترین بیماران است.

پور فتح‌الله از ورود بیماران هموفیلی به دهه پنجم زندگی خبر داد و افزود: قبل از تاسیس سازمان انتقال خون این افراد به دهه دوم زندگی نیز نمی‌رسیدند اکنون نیز خوشبختانه واژه بیماری برای افراد تلاسمی و هموفیلی نباید به کار رود.

وی با بیان پیشرفت امکانات در این زمینه تصریح کرد: این افراد می‌توانند مانند هر فرد عادی دیگر زندگی و مادر یا پدر شوند و با پیشگیری‌های صورت گرفته افراد مبتلا به تلاسمی و هموفیلی امکان درمان از طریق انتقال خون را دارند و در نسل جدید چهره افراد نیز تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه با اهدای خون به هم نوع خود زندگی را اهدا کرده‌ایم عنوان کرد: اهدای مستمر خون سبب سلامتی اهداکننده و بیمه شدن وی در برابر بیماری‌های قلبی است.

پورفتح‌الله با بیان اینکه یکی از مفاهیم عدالت در جامعه در سازمان انتقال خون حاکم است، افزود: در دور افتاده‌ترین نقاط کشور همان خونی به افراد تزریق می‌شود که در مرکز کشور افراد انتقال می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار