باحضور اندیشمندان جهان وکشور:
دومین نشست گفتگوهای تمدنی از قلعه هرات افغانستان تا ارگ تبریز با عنوان «عرفان و تصوف »به همت مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه با حضور اساتید و نخبگان علمی کشور در دانشگاه ازاد اسلامی تربت جام برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 16 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، در این نشست علمی، معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه گفت:عنوان این نشست عرفان و تصوف است و یکی از ستاره های درخشان عرفان عبدالرحمن جامی است .
دکتر دامن پاک افزود:خطوط اتصالت تمدنی در جغرافیای شرق و غرب ایران محسوب می شود .
وی تصریح کرد:شست علمی در دو بخش با حضور اساتید و نخبگان علمی دانشگاه های هرات ، شهید بهشتی،فردوسی، بیرجند ، مذاهب اسلامی، مرکز پژوهش های آستان قدس ،حکیم  سبزواری ودانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برگزار می شود.
در ادامه مدیر اجرایی موسسه بین المللی آسیای مرکزی(ایکاس) گفت:افتخار می کنم که با همراهی ده کشور از کره تا ترکیه انجام تحقیقات در مورد جاده ابریشم را شروع کرده ایم.
دکتر فیلهو پارک افزود:دانشمندان و اندیشمندان ایرانی  مهمترین افراد در این زمینه بوده اند و جاده ابریشم از نظر فیزیکی ،معنوی و روحانی نقش مهمی در تولید علم و تمدن انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد:تربت جام شهری تاریخی در مسیر هرات تا تبریز است در این شهر به آنچه اجدادمان رسیده اند پی خواهیم برد.
وی اضافه کرد:مقالات علمی این نشست در سطح جهانی منتشر خواهد شد.
 فرماندار تربت جام ضمن خیر مقدم به مهمانان در شهر علم و عرفان گفت:ریشه های عرفانی ، ادبی و فرهنگی همواره اتحاد و وحدت را در این شهرستان پایدار نگه داشته است .
علی رستمی افزود:شهرستان تربت جام سرمایه های علمی آموزشی بسیار قوی دارد و در حوزه های هنر ،موسیقی و بازی های آیینی حرفی برای گفتن داریم .
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام گفت:شهرستان.تربت جام به برکت وجود شیخ احمد جامی همیشه زادگاه فرهیختگان و مظهر
علم و عرفان و وحدت و مردمی اهل دل است .
دکتر شهابی افزود:دانشگاه همواره پشتیبان فعالیت های علمی ،هنری و فرهنگی این شهرستان بوده و هست.
گفتنی است؛ دومین نشست گفتگوهای تمدنی از قلعه هرات افغانستان تا ارگ تبریز با عنوان «عرفان و تصوف »به همت مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه با حضور اساتید و نخبگان علمی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام در راستای همایش بین المللی عبدالرحمان جامی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار