دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان گفت: در راستای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و با دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب و تلاش ماموران نیروی انتظامی شهرستان رودان ٤٢٠ لیتر از مشروبات الکلی کشف شد.
کد خبر: ۲۷۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 13 August 2016
رضا صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این مشروبات الکلی که دست ساز بوده به طور ماهرانه ای در خودرو سواری پژو ٤٠٥ جاسازی شده بود اما با دقت نظر و تیزبینی ماموران کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در این رابطه خودرو ٤٠٥ توقیف و یک نفر نیز دستگیر شده است و پرونده جهت شناسایی سایر متهمین در جریان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان خاطر نشان کرد: این مقدار مشروبات الکلی در ایست و بازرسی فاریاب رودان کشف شده است و با رعایت موارد قانونی خودرو توقیف شده نیز مصادره خواهد شد.

صفایی با هشدار به افرادی که مبادرت به خرید، فروش و حمل مشروبات الکلی می کنند گفت: برای افرادی که در زمینه تولید، توزیع و حمل مشروبات الکلی فعالیت دارند اشد مجازات در نظر گرفته خواهد شد و هیچ تخفیفی را برای این افراد در نظر نمی‌گیریم.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز یک کارگاه تولید مشروبات الکلی در یکی از روستاهای این شهرستان منهدم شد و بیش از ٤٥ لیتر مشروبات الکلی دست ساز کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان افزود: براساس ماده 702 قانون مجازات اسلامی هر کس مشروبات الکلی را بسازد، بخرد یا بفروشد و یا در معرض فروش قرار داده و یا حمل و نگهداری کند یا در اختیار دیگری قرار دهد به شش ماه تا یک سال حبس و 74 ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان پنج برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یاد شده محکوم می‌شود.

صفایی همچنین به افرادی که منازل مسکونی خود را در اختیار این افراد قرار می دهند نیز هشدار داد و خاطر نشان کرد: افرادی که بخواهند منازل مسکونی خود را در جهت نگهداری مشروبات الکلی در اختیار دیگری قرار دهند طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: همچنین بر اساس تبصره‌ای که به تصویب نمایندگان ملت رسیده است هرگاه مشروبات الکلی مکشوفه به میزان بیش از 20 لیتر باشد، وسایلی که جهت حمل آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، چنانچه با اطلاع مالک باشد به نفع دولت ضبط خواهد شد و در غیر این صورت مرتکب به پرداخت قیمت وسیله نقلیه محکوم خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان به احادیث و آیات قرآنی که به آثار و پیامدهای مصرف مشروبات الکلی توجه داشته اند نیز اشاره کرد افزود: با توجه به آیات قرآنی و احادیث، مشروبات الکلی موجب تباهی ایمان، هلاکت جسم‌ها، زوال عقل‌ها و  برباد رفتن اموال  می‌شود و به همین  دلیل است که  رسول گرامی اسلام (ص)  آن را منشأ پلیدی‌ها و زشت کرداری‌ها نامیده است.

صفایی تصریح کرد: مصرف مشروبات الکلی عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و بزه‌کاری‌های اجتماعی است و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند تا شاهد کاهش مصرف مشروبات الکی در جامعه و در پی آن کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار