معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: ابلاغ سیاست های رهبری در خصوص صیانت از محیط زیست موجب تقویت و قاطعیت بیشتر آرا دستگاه قضایی شده است.
کد خبر: ۲۷۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 12 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمد مجابی در جلسه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان گفت: از نگاه فقهی صیانت از محیط زیست جدی گرفته شده و مراجع نیز به این موضوع توجه و تاکید جدی دارند.

وی افزود: در قانون اصل ۵۰ را داریم که به صراحت ممنوعیت آسیب به محیط زیست را دارد و در سند چشم انداز هم نگاه به محیط زیست جدی و مطلوب است و از ۱۰ هزار و ۵۰۰ عنوان قانونی که داریم تعداد قابل توجهی مربوط به مسائل زیست محیطی است.

معاون توسعه مدیریت ،حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و همه باید در آن نقش داشته باشند که در این راستا در دولت هشتم، اولین همایش حقوق محیط زیست با پیام رهبری شروع شد و در دولت یازدهم هم سومین همایش حقوق محیط زیست برگزار شد.

مجابی گفت: تشکیل شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلف مربوط به محیط زیست در دستگاه قضایی بیانگر نگاه منطقی برای رسیدگی قاطع و کارشناسی به این موضوع است و در حال حاضر با ورود رئیس دستگاه قضایی برای حل مشکلات محیط زیستی کارهایی جدی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با همکاری جناب آقای الفت معاون پیشگیری قوه قضاییه برگزاری کلاس های مشترک ملی، منطقه ای و بین المللی با همراهی مسئول محیط زیست یونب جدی گرفته شده و درخواست ما از دستگاه قضایی اعمال ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی است که اجازه می دهد نهادهای مردمی بتوانند شکایت های زیست محیطی را به دستگاه قضایی ارائه کنند.

معاون امور مجلس سازمان محیط زیست اظهارداشت: با اجرای این قانون می توانیم از ظرفیت نهادهای مردمی برای پیشگیری از جرائم زیست محیطی بخوبی استفاده کنیم که خوشبختانه همراهی دستگاهها برای صیانت از محیط زیست بیشتر شده و در این راستا از بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری که در جلوگیری از زمین خواری اقدامات موثری دارند تقدیر می شود.

مجابی یادآورشد: اخیرا تفاهم نامه ای با وزارت دادگستری امضا شده که ضمن تقویت تعامل دو دستگاه به تسریع در امور هم کمک موثری خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست بیان کرد: در دو سال اخیر پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های رهبری در خصوص محیط زیست شاهد صدور آرایی قوی توسط دستگاه قضایی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار