مسؤول واحد تحقیقات و توسعه حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: از سوی این حوزه سمینار یک‌روزه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی با عنوان «فردای سبز شهر شیراز» برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 10 August 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدجواد رضایی امروز در حاشیه سمینار فناوری نیروگاه‌های خورشیدی اظهار داشت: میهمانان شرکت‌کننده در این سمینار آخرین دستاوردهای فنی و اقتصادی انرژی خورشیدی را ارائه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میتراسان از مجموعه شرکت‌های شهر سبز و پارک علم و فناوری استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز خاطرنشان کرد: با شرایط جدید وزارت نیرو برای خرید انرژی از منابع تجدیدپذیر، موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود در بخش انرژی به‌وجود آمده است.

حامد پیروزبخت تصریح کرد: سیستم‌های خورشیدی در ایران به‌ویژه استان فارس ظرفیت‌های مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی را دارند و در این راستا میزان تابش خورشید در ایران و فارس از استاندارهای جهانی 40 تا 50 درصد بیشتر است.

وی بیان داشت: فارس به لحاظ دمای پائین در شمال آن در شرایط اقلیمی خشک به‌سر می‌برد و امکان ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی به‌طور گسترده در این استان فراهم است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میتراسان اضافه کرد: شیراز یکی از شهرهای گردشگری ایران اسلامی است و در این راستا انرژی‌هایی که در این شهر استفاده می‌شود از منابع تجدیدپذیر، پاک و سبز است.

پیروزبخت بیان داشت: شناسایی ظرفیت‌های علمی و اجرایی از طریق گروه شرکت‌های دانش‌بنیان شهر سبز مستقر در پارک علم و فناوری به شهرداری از جمله اهداف این سمینار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار