شهریار-عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت:بر اساس بررسی های انجام شده،برخی از ایستگاه های آتش نشانی در این خطه با کمبود و محدودیت نیرو مواجه هستند که لزوم تقویت و افزایش آن احساس می شود.
کد خبر: ۲۷۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 03 August 2016
علیرضا صفرزاده  با اشاره به نقش بسیار حائز اهمیت مراکز آتش نشانی در کنترل و مدیریت بحران در مواقع اضطراری اظهار داشت:موضوع تجهیزات و نیروی انسانی دو عنصر و مولفه بسیار تعیین کننده در ارتقای کیفی و کمی خدمات در حوزه آتش نشانی به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت:شهر شهریار نیز از این قاعده مستثنی نیست و با عنایت به وسعت منطقه ای و کثرت جمعیتی این شهر، هر آنچه امکانات و تجهیزات بیشتری در این عرصه تزریق شود، امکان پوشش و مهار مخاطرات  ناشی از حوادث غیر مترقبه با ضریب موفقیت بیشتری همراه خواهد شد.

وی افزود:یکی از جدی ترین معضلات کنونی آتش نشانی شهریار به کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده در برخی از ایستگاه های آتش نشانی معطوف می شود.

صفرزاده گفت:ارزیابی های انجام شده نشان می دهد در حال حاضر مجموعه آتش نشانی شهریار باید از ۲۴۰ نیرو برخوردار باشد، اما به واقع با ۱۴۰ نیرو خدمات مورد نیاز شهروندان در این حوزه ارائه می شود.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد:یکی از راهکارهای اتخاذ شده برای تأمین نیروی مورد نیاز و رفع محدودیت های موجود در این عرصه به آموزش نیروهای فعال در شهرداری معطوف می شود تا پس از فراگیری و طی کردن دوره های آموزشی و کسب آمادگی لازم، در مجموعه آتش نشانی این شهر نقش آفرینی و فعالیت کنند.

وی یادآور شد:یکی از پایه های مدیریت بحران در هر شهری به مراکز آتش نشانی استوار است و مجموعه شورای شهر تلاش می کند تا با ایجاد بستر لازم، در حد توان و بضاعت موجود، زمینه ارتقا و تسهیل ارائه خدمات در این خطه از غرب استان تهران را فراهم کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار