شهردار منطقه 15 تهران با بیان اینکه این منطقه با ۲۵ کیلومتر وسعت در محدوده و ۱۶۵ کیلومتر در حریم جزو بزرگترین مناطق شهر تهران محسوب می شود گفت: 10 درصد بافت های فرسوده پایتخت در منطقه 15 قرار دارد.
کد خبر: ۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 22 April 2015
به گزارش ایرنا علی اکبر انجمنی افزود: بافت فرسوده منطقه 15 تهران با این وسعت نیاز به توجه و ساماندهی دارد.

وی با اشاره سرانه فضای سبز منطقه گفت: این منطقه 117 پارک دارد و سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند 27 متر مربع است.

انجمنی خاطرنشان کرد: از لحاظ کمی و کیفی سرانه فضای سبز شهر تهران، منطقه 15 یکی ازسه منطقه برتر شهر تهران است.

*29 کیلومتر جاده و بزرگراه درمنطقه 15 احداث شده است

انجمنی در ادامه با بیان اینکه 29 کیلومتر جاده و بزرگراه در منطقه 15 شهر تهران احداث شده افزود: با ایجاد بزگراههای متعدد منطقه 15تهران مناطق غرب، شمال و جنوب کشور را به هم وصل می کند.

وی افزود: بزرگراه امام رضا (ع) یک جاده بین المللی است که در منطقه 15 قرار دارد و بسیاری از نقاط شهر تهران و حتی کشور را به هم وصل می کند.



* مردم از پل عابر پیاده استفاده نمی کنند

شهردار منطقه 15 در ادامه تصریح کرد: این منطقه دارای 53 پل عابر پیاده است که خیلی از این پل ها مورد استفاده مردم قرار نمی گیرد.

وی افزود: در تاریخ 27 مهرماه 92 روزی که من شهردار این منطقه بودم اکثر این پل ها تعطیل بود و با همکاری همکاران تمامی این پل ها را برای آسایش مردم به روشنایی و امکانات مناسب مجهز کردیم.

انجمنی گفت: انتظار داریم مردم از این امکانات استفاده کرده و شاهد عبور از موانع کنار خیابان نباشیم.

شهردار منطقه 15 از اصحاب رسانه خواست تا مردم را به وظیفه اجتماعی شان آشنا کنند تا از امکاناتی که شهرداری در مناطق مختلف شهر تهران در اختیار آنان قرار داده استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در پارک های منطقه 15 روشنایی مناسب و المان های زیبایی مناسب در پارک ها ایجاد شده و همانطور که در روز شهر زیباست در شب هم شهر تهران زیباست و انتظار داریم مردم بیشتر از این امکانات استفاده کنند.


* 86 پروژه در منطقه 15 آماده بهره برداری است

شهردار منطقه 15 به اقدام عمرانی و خدماتی شهرداری در این منطقه اشاره کرد و گفت: 86 پروژه عمرانی و خدماتی در دست بهره برداری قرار دارد که پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری از پروژه های ملی محسوب می شود.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بخشی زیادی از این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

انجمنی گفت: منطقه 15 دارای 20 محله و 20 سرای محله است که در هر ناحیه یک ایستگاه آتش نشانی قرار دارد و بخشی از ناحیه ها حتی دو ایستگاه آتش نشانی دارند.

وی به سامانه حمل و نقل این منطقه اشاره کرد و افزود: بزرگراه امام علی(ع) که جنوبی ترین نقطه را به شمالی ترین نقطه شهر تهران وصل می کند در منطقه 15 قرار دارد و خطوط اتوبوس های تندرو از شمالی ترین تا جنوبی ترین منطقه وجود دارد.



* مغازه اوراقی فروشی ها ساماندهی می شود

شهردار منطقه 15 به معضلات این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: میدان شوش و مغازه های اوراقی فروشی ها از نقاط تاریک این منطقه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: مدیریت میدان شوش بر عهده سه منطقه شهرداری تهران قرار دارد، از ناحیه شمال بر عهده شهرداری منطقه 12، از ناحیه غرب بر عهده منطقه 16 و از ناحیه شرق بر عهده منطقه ما است.

انجمنی فزود: با همکاری شهرداری منطقه20 پایین تر از عباس آباد علاقمند با هماهنگی و همکاری فرمانداری و جهادکشاورزی شهرستان ری یک مجموعه صنعتی در حال ساخت است و با احداث این مجموعه صنعتی تمامی صنوف به این مجموعه منتقل می شود.

خبرنگاران رسانه های همگانی برنامه شبگردی تهران را در منطقه 15 با حضور در اولین سالن تتاتر حرفه ای کشور شروع کردند.

مجموعه پردیس تتاتر حرفه ای منطقه 15 دارای یک سالن یک هزار و 200 نفری و دارای 5 سالن بلک باکس است.

این مجموعه یکی از حرفه ای ترین سالن های تتاتر کشور محسوب می شود که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده ای نزدیک به پایان می رسد.

خبرنگاران به همراه شهردار و مسوولین منطقه 15 از برخی از پروژه های عمرانی این منطقه همچون پارک ها و بزرگراه های این منطقه دیدن کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار