معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مورد اقدامات سلامت محور شهرداری تهران گفت:تاکنون 374 سرای محله و خانه سلامت در تهران تاسیس شده است.
کد خبر: ۲۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 21 April 2015
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی درمراسم افتتاحیه نشست بین المللی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت افزود: این خانه ها دارای کانون هایی همچون کانون سالمندان، جوانان، معلولان و مادر و کودک هستند.

امرودی گفت: تاکنون 200 هزار تن در شبکه اجتماعی سلامت شهر تهران عضو شده اند تا به شهروندان خدمات ارایه دهند.

وی این امر را مصداق مشارکت مردم در اداره شهر و تلاش آنها برای توسعه و رفع نابرابری در سلامت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نخستین گام شهرداری تهران در زمینه سلامت، ارتقای سیاست های اجتماعی بوده است تصریح کرد: شهرداری تهران سعی داشته است تا افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دهد براین اساس برای هر خانه سلامت یک شورای سلامت محله تعریف و تشکیل شده که در این خصوص مصوبات زیادی اجرا شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در گذشته سلامت به معنای نبود بیماری تعریف می شد، اما امروزه رفاه کامل روانی جسمانی اخلاقی و اجتماعی باعث تغییر شناخت، رویکرد ها و راهبردها در این حوزه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش عدالت در شهر، گفت: در سال های 2008 و 2011 دو دوره از این طرح را در تهران اجراکردیم و سومین دوره این طرح را نیز در حوزه های سلامت اجتماعی، روحی، اخلاقی و جسمی در دستورکار داریم.

امرودی یکی از اقدامات شهرداری تهران در زمینه سلامت را بهره گیری از سیاست های پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: خانه های سلامت در شهر ها برای آگاهی بخشی و آموزش، مستقر شده اند که اقدامات عملی در راستای اصلاح سبک زندگی شهروندان را انجام می دهند. ضمن اینکه معتقدیم ارتقای سلامت جز با توانمندی مردم حاصل نمی شود.

معاون شهرداری تهران ارتقا و توسعه زیرساخت های شهر را گام دیگری در زمینه سلامت شهر دانست و گفت: در این زمینه اقداماتی مانند افزایش فضاهای ورزشی و اصلاح وسایل حمل و نقل عمومی انجام دادیم.

امرودی افزود: از سازمان های بین المللی انتظار همکاری داریم و حداقل انتظار ما این است که عدالت در سلامت نباید به اصلاح ملی و منطقه ای محدود شود بلکه این موضوع باید جهانی باشد.

یکم تا هفتم اردیبهشت تحت عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است . سلامت و مشارکت های اجتماعی شعار نخستین روز هفته سلامت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار