فرمانده انتظامی غرب استان تهران از افزایش ۱۳۸ درصدی کشف کالای قاچاق در غرب استان تهران در ۳ ماهه منتهی به تیرماه ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 12 July 2016
سردار محسن خانچرلی در نشست خبری صبح امروز خود که به منظور تشریح عملکرد 3 ماهه پلیس غرب استان تهران برگزار شده بود، با اشاره به افزایش میزان اعتماد مردم به پلیس به منظور ارائه گزارش‌های مردمی برای پیگیری‌های انتظامی اظهار داشت: به دنبال یکپارچه‌سازی سامانه 110 در غرب استان تهران در 3 ماهه ابتدایی امسال بیش از 157 هزار تماس با این مرکز گرفته شد و آمار گزارش‌های مردمی در تماس با این مرکز به نسبت مدت مشابه سال قبل 148 درصد افزایش داشته که این افزایش نشان از ارتقای اعتماد مردم به پلیس است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: همچنین طی مدت مذکور تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در کلانتری‌ها 102 درصد افزایش داشته و به دنبال فعالیت مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌ها، شاهد افزایش 32 درصدی تعداد پرونده‌های منجر به صلح و سازش هستیم.

وی با اشاره به اجرای 112 طرح امنیت محله محور از افزایش 13 درصدی اجرای این طرح‌ها در 3 ماهه نخست امسال خبر داد.

سردار خانچرلی همچنین با تاکید بر برخورد جدی پلیس با اراذل و اوباش این منطقه گفت: با توجه به قولی که پلیس برای برخورد جدی با اراذل و اوباش به مردم داده بود، پیگیری‌های خود برای شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش غرب استان را افزایش دادیم و آمارهای موجود از برخورد با اراذل و اوباش نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردها با اوباش 66 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین با اعلام خبر دستگیری 2 هزار و 688 سارق در غرب استان تهران اظهار کرد: در 3 ماهه نخست امسال میزان دستگیری سارقان 21 درصد افزایش داشته که این افزایش نشان از بیشتر شدن تحرک واحدهای گشتی و چابک‌تر شدن پلیس آگاهی است که فعالیت‌های خود را در قالب قرارگاه‌های سرقت با جدیت دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در میان سارقان دستگیر شده 40 باند سرقت متلاشی شدند که برخی از باندهای متلاشی شده در کارنامه خود به بیش از 100 فقره سرقت اعتراف کردند. این در حالی است که آمار باندهای متلاشی شده سارقان حاکی از رشد 75 درصدی است.

سردار خانچرلی در خصوص اموال شناسایی شده توسط پلیس نیز گفت: بیش از 6 هزار و 600 فقره کالای مسروقه از سارقان کشف و ضبط شد و در حوزه کشف اتومبیل و موتورسیکلت مسروقه شاهد رشد 20 درصدی در این بخش هستیم.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در بخش دیگری از گزارش خود به تمرکز پلیس بر مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر تاکید کرد و افزود: طی 3 ماهه ابتدایی امسال بیش از 3 هزار و 750 کیلوگرم انواع موادمخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش وقوع جرم و جنایت در فضای سایبری نیز اظهار کرد: با توجه به افزایش وقوع جرم در فضای سایبری، برنامه‌های پلیس در جهت گسترش پلیس فتا و استقرار آن در کلانتری‌ها و در مدت مذکور شاهد رشد 122 درصدی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه سایبری هستیم.

سردار خانچرلی در ادامه این نشست با اعلام خبر پلمب 134 قلیان‌سرا و رستوران سنتی در غرب استان تهران که به تذکرات مکرر پلیس بی‌توجهی کرده بودند بر بازرسی‌های ویژه پلیس در این بخش تاکید کرد.

* افزایش 138 درصدی کشف کالای قاچاق در غرب استان تهران/ رصد شبانه‌روزی محورهای مواصلاتی پایتخت

وی در ادامه با اشاره به تلاش پلیس برای ممانعت از ورود کالای قاچاق و پیگیری فرمایشات رهبری بر مبارزه مستمر و جدی با پدیده شوم قاچاق گفت: در 3 ماهه نخست سال 95 پلیس غرب استان تهران تمرکز ویژه‌ای بر مبارزه با کالاهای قاچاق داشته و براساس تدابیر اتخاذ شده شاهد افزایش 138 درصدی کشفیات کالای قاچاق در غرب استان تهران هستیم.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اضافه کرد: در طول این مدت حدود 315 قاچاقچی کالا دستگیر شدند و بیش از 93 میلیارد ریال کالای قاچاق از آنها کشف و ضبط شد.

سردار خانچرلی ادامه داد: همچنین 160 خودروی قاچاقچیان توقیف شد و 285 پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی ارائه شد.

وی با تاکید بر ضرورت رصد تردد در جاده‌های منتهی به پایتخت به منظور برخورد با قاچاقچیانی که اقدام به قاچاق کالا به سمت تهران می‌کنند خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده یگان‌های امداد و ایستگاه‌های پلیس در محورهای مواصلاتی منتهی به غرب استان تهران مستقر شدند و این محورها به صورت شبانه‌روزی تحت رصد پلیس قرار دارند تا مانع از قاچاق کالا به سمت پایتخت شوند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین از بازرسی 27 هزار واحد صنفی در طول این مدت خبر داد.

* افزایش 39 درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر/ حضور 3 هزار معتاد خیابان در غرب استان تهران

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش پلیس برای جمع‌آوران معتادان غرب پایتخت گفت: در حال حاضر تنها 400 ظرفیت از ظرفیت هزار نفری مرکز اخوان به معتادان خیابانی غرب استان تهران اختصاص دارد که در 3 ماه اخیر حدود 400 معتاد از سطح معابر غرب استان جمع‌آوری شده و به این مرکز تحویل داده شده‌اند.

سردار خانچرلی با بیان اینکه در روزهای آتی نیز طرح پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به اجرا درخواهد آمد از افزایش 27 درصدی جمع‌آوری معتادان خبر داد و گفت: متاسفانه حدود 3 هزار معتاد متاجهر خیابانی در سطح غرب استان تهران حضور دارند ولی تنها ظرفیت پذیرش 400 معتاد متجاهر در مرکز اخوان در اختیار ما است ولی باید عنوان کرد که در صورت فراهم شدن ظرفیت موردنیاز، پلیس آمادگی کامل دارد تا ظرف مدت 48 ساعت تمامی این 3 هزار معتاد خیابانی را جمع‌آوری کرده و در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: همچنین براساس اقدامات پلیس به منظور برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر بیش از 3 هزار و 200 خرده‌فروش از سطح استان جمع‌آوری شدند.

* پلیس به هیچ وجه حق توهین و ضرب و شتم ندارد/ تاکید پلیس بر تکریم ارباب رجوع

وی در ادامه نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برخورد نیروی انتظامی با ماموران متخلفی که احیانا با مراجعان برخورد ناشایستی دارند، گفت: هیچ کس در نیروی انتظامی حق توهین یا ضرب و شتم متهمان را ندارد و در مواردی که این اتفاق ناخوشایند رخ داده بود، متخلفان از مجموعه پلیس اخراج شدند لذا مردم باید بدانند که نیروی انتظامی به صورت ویژه این مسئله را  بر این مسئله تاکید دارد و لازم تا شهروندان در صورت مواجهه با چنین مواردی حتما گزارشات خود را به مراکز بازرسی 197 اعلام کنند.

سردار خانچرلی ادامه داد: در بازرسی‌های پلیس نه تنها توهین بلکه تندخویی ماموران نیز مذمت شده و در بنرهای اطلاع‌رسانی بازرسی 197 این موارد جزء تخلفات محسوب می‌شود.

* با 34 سال سابقه خدمت و درجه سرداری 4 میلیون تومان حقوق می‌گیرم/ نیروی انتظامی از حقوق نجومی مبراست

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص حقوق و دریافتی وی به عنوان فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: خوشبختانی ناجا از بحث حقوق‌های نجومی مبراست و من پس از 34 سال خدمت و با درجه سرداری 4 میلیون تومان حقوق می‌گیرم و حاضر هستم فیش حقوقی خودم را نیز منتشر کنم.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اضافه کرد: این میزان حقوق تنها مختص من نبوده و تمام پرسنل ناجا همواره از موضوع حقوق‌های نجومی مبرا بوده‌اند.

سردار خانچرلی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برخورد پلیس با متکدیان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری متکدیان و مواردی از این دست به هیچ در حوزه ماموریتی پلیس قرار ندارد و پلیس در این موارد تنها نقش پشتیبان را داراست لذا مسئولان امر در شهرداری و بهزیستی باید پاسخگوی این موارد باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار