مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر ایجاد تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذیربط امر اعتیاد نسبت به گذشته گفت: در سنوات گذشته زنجیره نجات در شهر تهران قطع بود.
کد خبر: ۲۵۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 29 June 2016
سیاوش شهریور گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه آسیبهای اجتماعی به نوعی در بخش مبارزه با اعتیاد و معتادین متجاهر گام موثری برداشته شد که موجب تغییر چهره شهر تهران شد. این طرح بر اساس وظایف دستگاه های مرتبط نوشته شد و این دستگاه ها از اقدامات جزیره‌ای و بخشی خارج شدند.

وی افزود: استمرار جمع آوری معتادین متجاهر و تکمیل روند بهبود و توانمندسازی آنها در مجتمع‌های بهاران موجب شده همه دستگاه‌ها به گونه‌ای انرژی ها را هم‌افزا کنند. در حقیقت این طرح به یک پروژه نجات تبدیل شد و زنجیره نجاتی که در گذشته قطع بود را به هم متصل کرد.


وی ادامه داد: در تهران اقدامات گسترده ای برای مقابله با آسیبهای اجتماعی انجام شد؛ از جمله طرحی که در هرندی اجرایی شد، اگر منصفانه قضاوت کنیم چهره شهر امروز نسبت به گذشته تغییر قابل لمسی داشته است؛ البته هنوز در گوشه و کنار بعضا معتادان متجاهر دیده می شوند ولی در تهران حدود 6 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شد که رقم بزرگی است.


وی تاکید کرد: در حال حاضر این افراد پس از گذراندن دوره سم زدایی برای توانمندسازی وارد مراکز بهاران می شوند که در حقیقت یک زنجیره نجات تکمیل به شمار می رود، اتفاقی که برای اولین بار در کشور با استمرار همراه است و زمینه تحول بزرگ در شهر را فراهم کرده است.


مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران اقدامات انجام شده را حاصل یک شعور و خرد جمعی دانست و افزود: این طرح با همکاری شهرداری و استانداری تهران طراحی و با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط از جمله نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه با موارد مخدر و... در شورای اجتماعی مصوب و اجرایی شد.


شهریور با بیان اینکه همه شرکای اجتماعی و دست اندرکاران نظام باید در بخش رفع آسیبهای اجتماعی وارد شوند تصریح کرد:‌ استاندار تهران کار بزرگی در حوزه جمع آوری آسیبها در تهران انجام داده و این اقدام با کمک دستگاه‌ها ادامه می یابد.


وی ورود شرکتها و سازمانهای اجتماعی در بهبود فضای مسئولیت اجتماعی را مهم برشمرد و افزود: اتفاقات خوبی در بخشهای اجتماعی در حال وقوع است و طی ماه‌های آینده طرح‌های مهمی در این حوزه رقم می خورد که بی‌تردید در حل آسیبهای اجتماعی گام موثری خواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار