دو کتابخانه‌ی‌ شهر گنبدکاووس هم‌چنان از شهریورماه سال گذشته تعطیل است و مسئولان و خیران باید در این امر کمک کنند.
کد خبر: ۲۴۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 16 June 2016
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس گفت: دو کتابخانه‌ی‌ شهر گنبدکاووس هم‌چنان از شهریورماه سال گذشته تعطیل است و مسئولان و خیران باید در این امر کمک کنند.
زهرا نقی‌نسب صبح امروز در جلسه‌ی انجمن کتابخانه‌ی عمومی اظهار داشت: متأسفانه از شهریورماه گذشته دو کتابخانه‌ی گنبدکاووس تعطیل شده است و هنوز به جمع‌بندی مناسب برای راه‌اندازی این کتابخانه‌ها نرسیده‌ایم.
وی افزود: قرار بود برای کتابخانه‌ی امام جعفر صادق (ع) با تفاهم‌نامه‌ای با دفتر امام جمعه به‌صورت حق انتفاع 10 و 15 ساله بتوانیم در فضای مصلی کتابخانه‌ای را راه‌اندازی و تجهیز کنیم که متأسفانه این امر هنوز میسر نشده است.
امام جمعه موقت شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: این کتابخانه سال‌ها در اختیار آموزش و پرورش و سپس اداره ارشاد و در آخر به انجمن کتابخانه‌ها واگذار شد.
حجت‌الاسلام علی بیات افزود: منعقد شدن تفاهم‌نامه باید زیرنظر شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه کشور قرار گیرد که این مسئله زمان زیادی را خواهد برد و اگر هم‌اکنون می‌توان از فضای مصلا برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه استفاده کرد و تفاهم‌نامه‌ای امضا نشود ما این آمادگی را داریم.
رئیس شورای شهر گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: یک ساختمان نیمه‌کاره در بلوار پروین اعتصامی رها شده است که بعد از پایان جلسه از آن ساختمان بازدید کرده و اگر برآورد هزینه‌ی راه‌اندازی آن، برای شورا و شهرداری مقدور باشد ما آمادگی این ساختمان به عنوان کتابخانه را داریم.
علی پورمندی افزود: البته یک قطعه زمین یک هزار متری نیز در 4 طبقه در انتهای خیابان بعثت به عنوان خانه‌ی فرهنگ در نظر گرفته شده که یک طبقه آن برای کتابخانه خواهد بود.
در این جلسه مقرر شد پس از بازدید فضای مصلی، ساختمان بلوار پروین جایگاه مناسب با کمک خیران برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار