فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: طبق بررسی های انجام شده و گزارش کتبی و مستند دستگاه های اجرایی این شهرستان حادثه سیل در بخش رودبارقصران از توابع شمیرانات یکهزارو500میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.
کد خبر: ۲۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 18 April 2015
عزت الله خانمحمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقدار خسارت بر اساس بررسی های کارشناسان، استعلام و گزارش های کتبی و مستند اداره های راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری اوشان، فشم،میگون و شهرداری شمشک برآورد شده است.

وی گفت: بیشترین خسارت ها به زیرساخت ها و شبکه های ارتباطی و تاسیسات شهری و بین شهری وارد شده است.

خانمحمدی با بیان اینکه در این حادثه از خسارت مالی به شهروندان گزارشی نداشته ایم گفت: کمیته بررسی و ارائه خسارت به اشخاص به ریاست معاون عمرانی فرمانداری شمیرانات در بخشداری رودبارقصران تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندانی که در حادثه سیل خسارت دیده اند می توانند درخواست خود را به صورت کتبی به بخشداری رودبارقصران برای بررسی و تصمیم گیری لازم تحویل دهند.

فرماندار شهرستان شمیرانات تاکید کرد: جبران خسارت سیل به بخش رودبارقصران نیازمند کمک های فرا استانی و ملی است.

هادی رحمتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نیز گفت: عمده خسارات وارده در سیلاب اخیر منطقه رودبار قصران به تاسیسات شهری و ابنیه عمومی بوده و مردم کمترین آسیب ها را دیدند. 

وی ادامه داد: مدیریت بحران استانداری نیز برآورده خسارت خواهد کرد و میزان خسارت برآورد شده به وزارت کشور ارسال می شود تا اقدام لازم انجام شود. 

رحمتی افزود: شهرداری های این مناطق فعالیت های خود را برای جبران خسارات وارده به تاسیسات شهری آغاز کرده اند که امید است بزودی همه مشکلات رفع شود. 

مدیر کل بحران استانداری تهران با اشاره به فعالیت های پیشگیرانه که از سال های قبل در منطقه انجام شده تاکید کرد: اگر این فعالیت ها نبود میزان خسارات وارده بیش از این مقدار می شد. 

بارندگی های اخیر در بخش رودبار قصران موجب آبگرفتی و جاری شدن سیلاب در منطقه و واردشدن خسارت بسیاری به جاده ها و برخی انبیه های مسیر این بخش از شهرستان شمیرانات شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار